مشهد

خراسان رضوی|تداوم دغدغه‌های والدین دانش‌آموزان/ پروتکل‌هایی که نیاز به اجرای شدیدتر دارد

بازگشایی مدارس در شرایط کرونایی دغدغه‌هایی برای والدین ایجاد کرده و معتقدند باید پروتکل‌ها شدیدتر و دقیق‌تر رعایت شوند.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از تربت جام، با بازگشایی مدارس نگرانی زیادی در بین خانواده‌های دانش‌آموزان تربت جامی به وجود آمده است و این دغدغه تا جایی پیش رفته که برخی از خانواده‌ها از فرستادن فرزندشان به مدرسه جلوگیری و آنان که فرزندانشان را به مدرسه فرستاده اند دغدغه و استرس زیادی دارند.

حسینی؛ پدر یک دانش‌آموز دبستانی است به خبرنگار تسنیم میگوید: فرزندم علاقه زیادی دارد که به مدرسه بیاید لذا امروز به مدرسه پسرم آمدم تا اوضاع بهداشتی مدرسه را ببینم اما متاسفانه از آنجا که دانش آموزان ابتدایی هستند آگاهی کاملی نسبت به رعایت بهداشت ندارند و پروتکل‌ها را رعایت نمی‌کنند و فاصله بین آنها ۲۰ سانتی‌متر هم نمی‌شود و در هر میز، دو یا سه نفر می‌نشینند.

یکی از معلمان دبستان می‌گوید: اوضاع بهداشتی خوب نیست؛ من که فرزندم را به مدرسه نفرستادم؛ کلاس درس من ۹ متر است و ۱۸ دانش آموز امروز در کلاسم حاضر بودند.

مدیر یکی از دبیرستان‌های دخترانه سطح شهر به خبرنگار تسنیم گفت: هر چقدر هم تلاش کنیم باز هم نمی توانیم پروتکل های بهداشتی را کامل رعایت کنیم زنگ تفریح که می‌شود همه دانش‌آموزان دور هم جمع و تنها ۴ عدد سرویس بهداشتی داریم؛‌ با ۲۰۰ دانش آموز مدام نمی‌توانیم و امکاناتش را نداریم که همه جا را ضدعفونی کنیم.

مدیر آموزش و پرورش تربت جام با توجه به دغدغه‌های مطرح شده از سوی والدین  گفت: دستورالعمل بازگشایی مدارس تا حد زیادی اختیار را به شورای مدرسه داده و یکی از ارکان شورای مدرسه نماینده اولیای دانش آموزان است و انتظار داریم نقش والدین پررنگ‌تر باشد تا سلامت دانش‌آموزان و همکاران ما به خطر نیفتد و با توجه به بازدیدی که امروز از مدارس داشتیم وضعیت مدارس ما مطلوب است.

محمود آریامنش افزود: درست است که سلامت دانش‌آموزان برای ما در اولویت است اما آینده این ویروس هم مبهم است و نمی‌توانیم خودمان را برای آینده‌ای مبهم معطل کنیم و از این فرصتی که برای آموزش به وجود آمده باید نهایت استفاده را ببریم و مستمرا باید بهداشت توسط خانواده‌ها و مدرسه رعایت شود.

وی در پاسخ به این سوال که فاصله اجتماعی در برخی کلاس‌ها و مدارس رعایت نمی‌شود گفت: شرایط هر کلاس با کلاس دیگر و هر مدرسه با مدرسه دیگر متفاوت است و شورای هر مدرسه با توجه به شناختی که از وضعیت موجود دارند می‌توانند برای چگونگی حضور دانش‌آموزان تصمیم‌گیری کنند و این قابل توجیه نیست که چون ما میز یا نیمکت نداریم در هر نیمکت دو یا سه دانش‌آموز بنشیند و با توجه به بازدید روزانه‌ای که از مدارس خواهیم داشت رعایت نکات بهداشتی را به همکارانمان متذکر خواهیم شد.

مدیر آموزش و پرورش تربت جام گفت: الزامی برای حضور دانش‌آموزان نیست و شورای هر مدرسه برای حضور دانش آموزان می تواند تصمیم گیری نماید‌.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پنج × 4 =

دکمه بازگشت به بالا