مشهد

خرید هرگونه کالای خارجی در شهرداری مشهد مقدس ممنوع شد

شورای شهر مشهد

با تصویب شورای شهر مشهد، خرید هرگونه کالای خارجی در شهرداری مشهد مقدس ممنوع شد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از مشهد مقدس، پنجمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر مشهد صبح امروز در محل تالار شورای شهر مشهد مقدس تشکیل شد.

براساس یکی از مصوبات امروز شورای شهر مشهد، خرید هر گونه کالاهای خارجی (تولید شده در خارج از کشور) اعم از سرمایه‌ای و مصرفی در شهرداری مشهد مقدس، سازمان‌ها، شرکت‌ها و موسسات وابسته ممنوع است. براساس این مصوبه، در شرایط قیمت پیشنهادی یکسان اولویت با کالاهای محلی و بومی استان خواهد بود.

در صورتی که کالای مشابه داخلی یا محلی و بومی استان با کیفیت مناسب وجود نداشته باشد یا علی رغم تولید، امکان تهیه آن نباشد، موضوع خرید در کمیته‌ای متشکل از سه نفر از مدیران ارشد شهرداری (به انتخاب شهردار  مشهد) و با حضور نماینده‌ای از شورای اسلامی شهر (به عنوان ناظر) بررسی و در این زمینه تصمیم گیری خواهد شد.

همچنین براساس این مصوبه، کیفیت کالای خارجی مورد نیاز باید در این کمیته تعیین و شهرداری، سازمان‌ها، شرکت‌ها و موسسات تابعه طبق نظر کمیته مذکور از خرید کالای خارجی با کیفیت نامناسب امتناع کنند. ذیحساب شهرداری موظف است از صدور مجوز تامین اعتبار خریدهای مغایر با این ماده واحده خودداری کند.

به منظور استحضار شورای شهر از روند اجرای این مصوبه شهرداری در دوره‌های چهارماه گزارش عملکرد مربوط به شورا ارائه می‌کند. عدم رعایت این مصوبه از موجبات عدم تایید و تصویب تفریغ بودجه مربوطه خواهد بود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

2 + هشت =

دکمه بازگشت به بالا