مشهد

خسارت‌های ناشی از کرونا به صنوف تمام شدنی نیست

محمود بنانژاد در گفت‌وگو با مشهد فوری اظهار کرد: برخی از صنوف مانند سالن‌های پذیرایی، گیم نت‌ها همچنان تعطیل هستند و برخی از صنوف نیز از قبیل رستوران‌ها و فست فودها محدودیت‌هایی دارند و به صورت بیرون‌بر خدمات دهی می‌کنند و نمی‌توانند پذیرایی داشته باشند که تفاوتی با تعطیلی ندارند.

 

وی افزود: تسهیلاتی به عنوان بسته‌های حمایتی برای این واحدهای صنفی در نظر گرفته شده تا بخشی از خسارت‌های وارده ناشی از کرونا را جبران کند اما در حقیقت بسیار محدود بوده و به میزان خسارت وارد شده نیست البته آن هم هنوز اجرایی نشده است. 

رئیس اتاق اصناف مشهد بیان کرد: ۱۷۰ تالار پذیرایی، ۲ هزار رستوران و فست فود، ۳۰۰ گیم نت تعطیل هستند و فعالیتی ندارند.

بنانژاد با بیان اینکه بیماری کرونا یک بلای پویاست و نمی‌توان درباره میزان خسارت وارده به اصناف اظهار نظری کرد گفت: از ابتدای اسفند که کرونا شیوع پیدا کرد و در بازار رکود ایجاد شد و به دنبال آن در بازار تعطیلی پیش آمد خسارت به واحدهای صنفی شروع شد و همچنان ادامه دارد.

وی ادامه داد: خسارت‌های ناشی از کرونا تمام شدنی نیست و زمانی که این بیماری تمام و بازار فعال شد می‌توان میزان خسارت وارده را بررسی کرد.

رئیس اتاق اصناف مشهد تصریح کرد: اصناف برای تطبیق دادن خود با شرایط موجود سعی دارند از ظرفیت فروش‌های مجازی استفاده کنند تا از حضور مردم در بازار جلوگیری شود.

بنانژاد گفت: برای پساکرونا برنامه داریم تا با جشنواره‌های فروش و مراسم‌هایی مردم را به بازار بیاوریم و از این طریق تقاضا را بالا ببریم تا میزان فروش در واحدهای صنفی افزایش یابد و بخشی از خسارت‌ها جبران شود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

15 − 3 =

دکمه بازگشت به بالا