خراسان

دفاتر پیشخوان ثبت احوال در خراسان رضوی به 32 دفتر می‌رسد

خبرگزاری فارس: دفاتر پیشخوان ثبت احوال در خراسان رضوی به 32 دفتر می‌رسد

معاون امور اسناد هویتی ثبت احوال خراسان رضوی با اشاره به این که تعداد دفاتر پیشخوان ثبت احوال استان تا پایان سال به 32 دفتر می‌رسد گفت: راه‌اندازی دفاتر جدید مستلزم ابلاغ سهمیه از سوی سازمان ثبت احوال کشور است.

 

جواد طاهری در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کاشمر اظهار داشت: افتتاح دفاتر پیشخوان ثبت احوال از سال 89 در دستور کار قرار گرفته است که تاکنون 22 دفتر در مشهد، 3 دفتر در سبزوار، 2 دفتر در نیشابور و در شهرستان‌های قوچان، تربت حیدریه و کاشمر هر کدام یک دفتر راه‌اندازی شده است.

وی با اشاره به افتتاح یک دفتر در گناباد و یک دفتر دیگر در نیشابور تا پایان سال افزود: با افتتاح این دفاتر تعداد آن در خراسان رضوی به 32 دفتر می رسد و در واقع سهمیه اختصاص‌یافته به استان محقق می‌شود.

معاون امور اسناد هویتی ثبت احوال خراسان رضوی با تأکید بر این که تلاش می‌کنیم در شهرستان‌های بزرگ زمینه را برای فعالیت این دفاتر فراهم کنیم یادآور شد: در این راستا سازمان ثبت احوال کشور بر اساس سیاست‌ها، سهمیه استان را ابلاغ می‌کند.

وی با بیان اینکه فرآیند جانمایی دفاتر توسط کارگروه شهرستان انجام می‌شود و بهترین دفتر پیشخوان دولتی که شرایط لازم را داشته باشد پس از طی مراحل اولیه برای فعالیت آن مجوز صادر می‌شود خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه ملاک راه‌اندازی دفاتر پیشخوان خدمات ثبت احوال جمعیت است، راه‌اندازی دفاتر جدید در شهرستان‌های بزرگ در اولویت است.

طاهری با اشاره به اینکه در حال حاضر این دفاتر اخذ درخواست تعویض شناسنامه را بر عهده دارند، تصریح کرد: در صورت روند مطلوب خدمات‌رسانی، در آینده‌ای نزدیک درخواست کارت هوشمند نیز به این دفاتر سپرده می‌شود تا مردم راحت‌تر و بدون زحمت بتوانند این خدمت را دریافت کنند.

معاون امور اسناد هویتی ثبت احوال خراسان رضوی با بیان اینکه مراجعه‌کنندگان به این دفاتر که متقاضی تعویض شناسنامه هستند باید دو هزار تومان هزینه پستی پرداخت کنند یادآور شد: با ارائه درخواست به این دفاتر، دیگر نیازی به مراجعه به اداره ثبت احوال و یا مراجعه مجدد به دفاتر پیشخوان نیست و شناسنامه پس از صدور از طریق پست درب خانه تحویل داده می‌شود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سه × 3 =

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا