ایران

دمای هوای غالب نقاط کشور افزایش می‌یابد/ افزایش دمای تهران به ۴۰ درجه

گرمای هوا در تهران

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی کشور از افزایش دمای غالب نقاط کشور طی ساعت‌های آتی خبر داد و گفت: ورود جریانات شمالی باعث کاهش نسبی دما در استان‌های ساحلی خزر خواهد شد.

احد وظیفه در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران پویا درباره وضعیت جوی سه روز آینده کشور اظهار کرد: موج بارشی خفیفی که از روزهای گذشته وارد کشورمان شده بود امروز نیز در برخی استان‌ها به فعالیت می‌پردازد و موجب بروز رگبار باران، رعد و برق و وزش باد در استانهای خراسان شمالی، خراسان رضوی، سمنان، گلستان، مازندران، گیلان و خراسان جنوبی خواهد شد.

وی ادامه داد: فردا سه‌شنبه نیز رگبار پراکنده باران در برخی نقاط استانهای خراسان رضوی، خراسان شمالی، گیلان، سمنان و گلستان دور از انتظار نخواهد بود.

وظیفه تصریح کرد: سایر نقاط کشور جوی نسبتا آرام و آسمانی صاف و آفتابی خواهند داشت.

این کارشناس سازمان هواشناسی با بیان اینکه از اواخر وقت امروز اکثر نقاط کشور با افزایش دما مواجه خواهند شد، یادآور شد: روند افزایش دما تا روزهای پایانی هفته ادامه خواهد یافت و دمای هوای استان تهران نیز طی ۴۸ ساعت آینده به ۴۰ درجه خواهد رسید.

وی با بیان اینکه جریانات شمالی از اواخر روز چهارشنبه وارد کشور خواهد شد، گفت: ورود جریانات شمالی باعث کاهش نسبی دما در استان‌های ساحلی خزر خواهد شد و نوار شمالی در روزهای پنجشنبه و جمعه به سمت کاهش دما خواهد بود.

وظیفه، خلیج فارس را طی سه روز آینده مواج پیش‌بینی و خاطرنشان کرد: توصیه می‌شود گردشگران و قایقرانان در این شرایط دقت لازم را داشته باشند.

مدیر‌کل پیشگیری و هشدار سازمان هواشناسی همچنین به وقوع وزش باد شدید و گردوخاک در استانهای خوزستان و بوشهر اشاره کرد و گفت: طی دو روز آینده وزش باد شدید موجب بروز گردوخاک در استانهای خوزستان و بوشهر خواهد شد.

وی شهرکرد با ۷ درجه بالای صفر را خنک‌ترین و آبادان با ۵۰ درجه بالای صفر را گرمترین نقاط کشور دانست و تصریح کرد: هوای تهران امروز در گرمترین لحظات به ۳۷ درجه بالا صفر رسید و آسمان تهران صاف و آفتابی خواهد بود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

18 − 6 =

دکمه بازگشت به بالا