خراسان

دور زدن فاصله‌گذاری اجتماعی در خراسان‌رضوی/ عروسی‌ها به‌جای تالار در منازل برگزار می‌شود

اردیبهشت‌ماه را دوره شیوع پیک کرونا در ایران می‌دانستند و آمارها پس از اردیبهشت سیر نزولی پیدا کرده بود اما طی چند روز گذشته با برداشته‌شدن محدودیت‌ها شاهد افزایش مبتلایان به کرونا در سطح کشور و به تبع آن در گناباد هستیم.

 

گزارش‌های میدانی نیز از برگزاری عروسی‌ها در منازل افراد بدون رعایت فاصله اجتماعی و ماسک حکایت دارد و شب‌ها نیز شاهد حضور مردم بدون رعایت پروتکل‌های بهداشتی در سطح پارک‌ها و بوستان‌های گناباد هستیم.

یکی از شهروندان گناباد در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم بیان کرد: دلیل افزایش تعداد مبتلایان به کرونا برداشته‌شدن محدودیت ها بوده و مردم فکر کرده‌اند کرونا تمام شده و بدون رعایت مسائل بهداشتی در جامعه تردد دارند.

آقای جوانی که ماسک زده نیز به خبرنگار تسنیم می‌گوید: متاسفانه ترس مردم از مرگ و میر و مشکلات تنفسی کرونا کاهش پیدا کرده و دیگر مردم آن ترس چند ماه قبل را ندارند و به همین دلیل مسائل بهداشتی را رعایت نمی‌کنند.

یکی از کسبه گنابادی نیز در همین زمینه گفت: دولت قرار بود به کسبه و آسیب‌دیدگان کرونا کمک کند ولی وقتی من کاسب این کمک به دستم نرسیده برای نیازهای خودم هم شده باید درب مغازه را باز کنم و به همین دلیل تردد دارم در جامعه و همین کار سبب شده مردم هم بیرون بیایند و پروتکل‌ها هم رعایت نمی‌شود.

خانم جوانی نیز در خصوص کم شدن اهمیت مردم به پروتکل‌های بهداشتی بیان می کند: در روزهای اول کرونا رسانه‌ها به خوبی مباحث آموزشی و هشدار را به مردم نشان دادند ولی وقتی رسانه‌ها کمتر دیگر به این موضوع می‌پردازند برداشت مردم این است که کرونا تمام شده و رعایت نمی‌کنند.

جواد باذلی؛ رئیس دانشگاه علوم پزشکی گناباد نیز چندی قبل در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در گناباد بیان داشت: اگر این روندی که داریم به اول مهر و همزمانی آن با آنفلونزا همراه شود با توجه به جمعیت مسن گناباد شاهد افزایش فوتی‌ها نیز خواهیم بود و در حال حاضر حدود ۱۰ درصد مردم از پروتکل‌های بهداشتی رعایت می‌کنند.

 

منبع:تسنیم

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوزده − 14 =

دکمه بازگشت به بالا