مشهد

دو فوریت و کلیات بازگشایی معبر پادگان شمال شرق ارتش به تصویب رسید

شورای شهر مشهد

در جلسه علنی شورای شهر مشهد، ۲ فوریت و کلیات بازگشایی معبر پادگان شمال شرق ارتش به تصویب رسید.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از مشهد مقدس، با تصویب شورای شهر مشهد در صورتی که ارتش تا پایان بهمن‌ماه معبر پادگان شمال شهر خود را بازگشایی نکند شهرداری با اعمال ماده ۹ اقدام به بازگشایی این معبر می‌کند.

در ماده واحده این لایحه دو فوریتی آمده است:

شهرداری مشهد موظف است تا آخر بهمن در صورت عدم همکاری لشکر ۷۷ ارتش شمال شرق برای بازگشایی معابر در پادگان شمال لشکر ۷۷ خراسان، با اعمال ماده ۹ معابر مذکور را بازگشایی و موضوع اصلاح و بازگشت مصوبه آبشار ۲ را در قالب لایحه به شورای شهر ارائه دهد.

حسنعلی اخلاقی امیری عضو شورای ‌شهر مشهد به عنوان موافق این طرح اظهار داشت: سال‌هاست که طرح انتقال پادگان‌ها از شهرها به خارج از شهرها مطرح شده اما لشکر ۷۷ با وجود دریافت زمین و انتقال نیروها به مکان جدید و ارائه مشوقات بسیار از سوی شهرداری ارتش نسبت به بازگشایی پادگان خود اقدامی انجام نداده است.

وی افزود: ما در هیچ زمانی از حقوق ارتش کوتاه نمی‌آئیم اما از سویی دیگر نیز وظیفه داریم تا از حق مردم دفاع کنیم؛ بازگشایی این معبر خدمت بسیار بزرگی به مردم مظلوم آن منطقه است.

مهدی ذاکرالحسینی عضو شورای ‌شهر مشهد به عنوان مخالف این طرح اظهار داشت: انتقال پادگان‌ها از جمله مهم ترین نیازهای شهر در برنامه توسعه است که باید به‌صورت ویژه مورد پیگیری قرار بگیرد اما نباید برای این کار ما مشکلات بیشتری را به وجود بیاوریم.

وی افزود: یکی از سخت‌ترین انتقال پادگان‌ها در شهر مشهد بوده و تا زمانی که امیر جهانشاهی در این شهر حضور داشتند اتفاقات به خوبی پیش می‌رفت اما به مرور زمان مشکلاتی از سوی طرفین در این ماجرا به وجود آمد.

حسن قدیری طرقی عضو شورای اسلامی شهر مشهد به عنوان موافق این طرح اظهار داشت: وقتی بحث اعمال ماده ۹ به میان می‌آید یعنی کسی به وظایف خود عمل نکرده و یا در این راه زیاده خواهی می‌کند. در این سه سال به این نتیجه رسیده‌ایم که شهرداری و شورا به هیچ عنوان اهمال در انجام وظیفه نکرده‌اند و در این راه زیاده خواهی نکرده‌اند.

وی افزود: در زمینه انتقال پادگان ها هرآنچه که خواسته‌اند داده‌ایم و شرایط بسیار خوبی را برای آنها به وجود آوردیم اما می‌بینیم که انتقال پادگان ها بسیار کند در حال انجام است.

پس از بحث و بررسی این طرح دو فوریت و کلیات آن به تصویب اعضای شورای شهر مشهد رسید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هجده − 4 =

دکمه بازگشت به بالا