مشهد

راز خودکشی کودک ۸ ساله در مشهد

راز پرونده پسری ‌هشت‌ساله که به دلیل سقوط از پل امام‌حسین(ع) مشهد جان باخته‌بود، پس از گذشت چهار روز مشخص شد.

5598 

به گزارش شهرآرا، ساعت۱۵بعدازظهر روز دوشنبه ۲۹شهریور، خودروهای عبوری در مسیر پل فجر به میدان سپاد مشهد شاهد سقوط کودکی از روی پل امام‌حسین(ع) بودند.

شاهدان با دیدن این صحنه، ضمن مراقبت از پیکر این کودک که میان بزرگ‌راه افتاده‌بود، بلافاصله موضوع را به پلیس و اورژانس اطلاع دادند. با حضور عوامل اورژانس در محل حادثه و طی انجام بررسی‌های اولیه، مرگ پسرک خردسال تایید و موضوع فورا به بازپرس ویژه قتل اعلام شد. با تایید مرگ دل‌خراش این پسربچه هشت‌ساله، قاضی علی‌اکبر احمدی‌نژاد، بازپرس ویژه قتل عمد دادسرای عمومی و انقلاب مشهد، در محل حادثه حضور یافت و تحقیقات درخصوص این پرونده مبنی‌بر شناسایی هویت متوفی، شناسایی خانواده وی و علت حادثه آغاز شد. بدن بی‌جان این پسر خردسال که شلوار جین آبی و بلوز قرمز و سورمه‌ای به تن داشت و صندل قهوه‌ای پوشیده‌بود برای تعیین علت مرگ، به دستور قاضی احمدی‌نژاد، به پزشکی قانونی انتقال یافت. این در حالی بود که با گذشت چند روز، هیچ اعلام مفقودیتی به پلیس اعلام نشده‌بود و به دلیل نداشتن اوراق هویتی، این پسربچه شناسایی نشده‌بود. در حالی تحقیقات درخصوص این پرونده ادامه یافت که پس از گذشت چند روز، مرکز فوریت‌های پلیس۱۱۰ اعلام کرد که پدر و مادری جوان خبری مبنی‌بر گم‌شدن فرزند خردسالشان به پلیس گزارش کرده‌اند. کارآگاهان پلیس آگاهی طی بررسی‌های انجام‌شده درخصوص این پرونده، به اطلاعاتی مبنی‌بر اینکه مشخصات ظاهری پسر بچه گمشده با متوفی مطابقت دارد دست یافتند. با مشخص‌شدن ابهامات این پرونده و اعلام گزارش پزشکی قانونی، موضوع به خانواده این پسر هشت‌ساله اعلام شد.

در تحقیقات تخصصی کارآگاهان پلیس آگاهی، پس از مشخص‌شدن هویت این کودک، مشخص شد که آنان به دلیل مشکلات خانوادگی و تفاهم‌نداشتن در زندگی، دو سال پیش از یکدیگر جدا شده‌اند. مادر این پسربچه بعد از طلاق از پدرش، مجددا ازدواج می‌کند و متوفی (پسر هشت‌ساله) که با ناپدری‌اش کنار نمی‌آمده، در خانه پدرش زندگی می‌کرده‌است.

پدر متوفی که در نانوایی مشغول به کار بوده‌است، روز حادثه ساعت۱۲‌ از خانه خارج می‌شود و هنگام بازگشتن از سر کار، متوجهِ نبودن فرزندش می‌شود. پدر این پسر که احتمال می‌داده فرزندش پیش مادرش رفته‌باشد، با همسر سابقش تماس می‌گیرد تا اگر فرزندش می‌خواهد به خانه برگردد، به دنبال او برود. این مرد جوان پس از برقراری تماس با همسر سابقش، متوجه می‌شود که فرزندش به خانه مادرش نرفته‌است. زن و مرد جوان در حالی که خیابان‌ها را یکی پس از دیگری به دنبال فرزندشان می‌گشتند، ناگهان در یکی از شبکه‌های تلگرامی با خبر «مرگ مشکوک پسربچه هشت‌ساله که از روی پل کابلی امام‌حسین(ع) به پایین پرت شد» روبه‌رو می‌شوند که در نهایت، با اعلام این موضوع به پلیس و پیگیری‌های آنان، متاسفانه متوجه مرگ فرزندشان می‌شوند.

بازپرس ویژه قتل عمد دادسرای عمومی و انقلاب مشهد در تشریح جزئیات این حادثه گفت: متوفی بچه طلاق است و در یک خانواده نسبتا برخوردار جامعه زندگی می‌کرده‌است. خانه مادر و پدرش در منطقه آب و برق است. حال، اینکه او چگونه این مسیر را تا میدان امام‌حسین(ع) طی کرده‌است جای تحقیق و بررسی دارد. بازپرس علی‌اکبر احمدی‌نژاد افزود: این پسربچه پس از طلاق والدینش به‌شدت دچار شکست روحی شده و از اینکه مادر و پدرش از یکدیگر جدا شده‌بودند به‌شدت ناراضی بوده‌است. او چند روز قبل از حادثه، به پدربزرگش گفته که والدینش او را دوست ندارند و در زندگی، او را به حساب نمی‌آورند. همچنین پیش پدر‌بزرگش از خودکشی و خاتمه‌دادن به زندگی‌اش حرف می‌زده، اما والدین او توجهی به گفته‌هایش نمی‌کردند و حرف‌هایش را به حساب بچگی و کم‌سن‌و‌سالی‌اش می‌گذاشتند.

وی با اشاره به اینکه خانواده‌ها توجه بیشتری نسبت به فرزندان خود داشته‌باشند، تاکید کرد: کودکان در مقابل مشاجره و دعواهای والدین شکننده هستند و خیلی سریع تحت تاثیر این حوادث قرار می‌گیرند؛ لذا پدر و مادر‌ها پس از جدایی، باید توجه بیشتری به فرزندان خود داشته‌باشند. بازپرس احمدی‌نژاد ادامه داد: این حادثه تلخ زنگ خطری برای پدر و مادرهایی است که از یکدیگر جدا شده‌اند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

6 + 8 =

دکمه بازگشت به بالا