فرهنگ و هنر

راه‌اندازی دو موزه «عروسک‌» در تهران / نمایش ۵۰۰ عروسک از ۵۰ کشور جهان + تصاویر

 

عکس

موزه عروسک‌های ملل پس از مدت‌ها نداشتن مکان و فضای مناسب بالاخره خانه‌دار شدند. هم اکنون ۵۰۰ عروسک از ۵۰ کشور جهان برای بازدید عموم بازگشایی شده است و در این راستا یک موزه عروسک‌های ملل نیز در منطقه ۱۲ راه اندازی خواهد شد.

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم، با رونمایی از عروسک‌های اهدایی دکتر شمس الدین مفیدی و عروسک‌های فرهنگی محبوبه نورصالحی بار دیگر موزه عروسک‌های ملل پس از مدت‌ها نداشتن مکان و فضای مناسب بالاخره خانه‌دار شدند.

بازگشایی مجدد موزه عروسک‌های ملل که طی مراسمی در موسسه و خانه دوستان آشنا صورت پذیرفت، در روز افتتاح مورد استقبال قابل توجه خانواده‌ها و کودکانشان قرار گرفت.

در این رابطه احمد محیط طباطبایی – رئیس شورای بین المللی موزه‌ها (ایکوم) با حضور در افتتاح و بازگشایی موزه عروسک‌های ملل به تسنیم عنوان کرد: درصدد هستیم با همکاری شهرداری منطقه 12 و همچنین در محل کنونی (موسسه و خانه دوستان آشنا) به صورت جداگانه دو موزه عروسک‌های ملل داشته باشیم که کارهای راه اندازی موزه عروسک‌های ملل در منطقه 12 نیز در حال انجام است.

همچنین در این زمینه مسعود ناصری – مسئول موزه عروسک‌های ملل نیز در توضیح رونمایی از عروسک‌های اهدایی دکتر شمس الدین مفیدی و عروسک‌های فرهنگی محبوبه نورصالحی در مکان کنونی (خانه دوستان آشنا) به تسنیم عنوان کرد: تعداد عروسک‌های این مجموعه 500 عروسک از 50 کشور جهان است و این مکان به صورت ادواری شاهد رونمایی از عروسک‌های ملل اهدای خواهد بود.

وی در ادامه با اشاره به اینکه هم اکنون موزه اصلی عروسک‌های ملل در دروازه دولت واقع در منطقه 12 در حال بازسازی است و زمانی که این مکان آماده شد موزه اصلی عروسک‌های ملل که مجموعه شخصی بنده با 1000 عروسک از 70 کشور جهان است در آن مکان به صورت دائمی برای عموم بازگشایی خواهد شد.

به گزارش تسنیم، موزه عروسک‌های ملل با 500 عروسک‌ اهدایی دکتر شمس الدین مفیدی و عروسک‌های فرهنگی محبوبه نورصالحی واقع در خیابان میرداماد – نفت جنوبی – کوچه تابان – پلاک 11 – واحد 2 قرار دارد و بازدید عمومی با هماهنگی با شماره 22222300 امکان پذیر است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دو × دو =

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا