خراسان

رتبه نخست خراسان رضوی در تولید مرغ و تخم‌مرغ

رئیس اداره جهاد کشاورزی مشهد از رتبه نخست خراسان رضوی در تولید مرغ، تخم مرغ و شترمرغ در کشور خبر داد و گفت: در مشهد 91 واحد تولید مرغ تخم‌گذار فعال است.

خبرگزاری فارس: رتبه نخست خراسان رضوی در تولید مرغ و تخم‌مرغ

 

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، ابوالفضل عباس‌پور صبح امروز در مراسم تقدیر از کشاورزان نمونه خراسان رضوی در سالن اجتماعات سازمان آب منطقه‌ای خراسان رضوی اظهار کرد: سطح زیر کشت آبی در خراسان رضوی 56 هزار هکتار است که این امر سبب شده تا رتبه سوم در کشور را در این بخش به خود اختصاص دهد.

رئیس اداره جهاد کشاورزی مشهد با اشاره به اینکه محصولات باغی در خراسان رضوی 12 هزار هکتار را به خود اختصاص داده است، بیان کرد: تولید 9 هزار و 419 تن گوشت، 627 تن عسل، 36 هزار و 751 تن تخم‌مرغ و 152 هزار و 272 تن شیر از جمله اقدامات خراسان رضوی در عرصه جهاد کشاورزی است.

عباس‌پور از رتبه نخست خراسان رضوی در تولید مرغ، تخم مرغ و شترمرغ در کشور خبر داد و گفت: در مشهد 91 واحد تولید مرغ تخم‌گذار فعال هستند و علاوه بر این 36 هزار و 751 تن تخم‌مرغ توسط تولیدکنندگان مشهد تولید می‌شود.

وی ادامه داد: خراسان رضوی در بخش تولید عسل، تعداد دامداری گاو، تعداد کارخانه و میزان هکتار زمین در محصولات باغی رتبه نخست کشور را دارد و در توزیع محصولات باغی و تولید گوشت رتبه دوم را در سطح کشور به خود اختصاص داده است.

رئیس اداره جهاد کشاورزی مشهد با اشاره به اینکه 156 واحد دامداری گوسفند و 747 واحد دامداری گاو در مشهد فعال است، یادآور شد: ارتقای بهره‌وری در تمام سطوح جهادکشاورزی از اولویت‌های این سازمان در خراسان رضوی محسوب می‌شود بنابراین در این راستا اقداماتی از جمله بالا بردن راندمان تولیدات دامی و کشاورزی، افزایش میزان آبیاری تحت فشار و جلوگیری از تغییر کاربری غیرمجاز اراضی در دستور کار این سازمان قرار دارد.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

15 + یک =

دکمه بازگشت به بالا