خراسان

ردپای پرتقال قاچاق در خراسان رضوی/ واردات نادرست محصولات داخلی را از بین برد

خرید پرتقال

رئیس اتحادیه بارفروشان مشهد مقدس گفت: برخی گزارشات حاکی از این است که بعضی از انواع پرتقال قاچاق در بازارهای خراسان رضوی دیده شده و به فروش می‌رسند.

حیدر ساکن در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در مشهد مقدس اظهار داشت: یکی از مشکلاتی که امسال در توزیع میوه به وجود آمد این بود که واردات بی‌رویه  سبب شد که بخش زیادی از محصولات داخلی در انبارها باقی بماند.

وی ادامه داد: باقی ماندن این محصولات در انبارها سبب شده که کیفیت آنها از بین رفته و در نتیجه محصول داخلی قابل استفاده نباشد به همین علت شاهد هستیم که در سطح بازار نمونه‌هایی از پرتقال قاچاق دیده می‌شود و قیمت پرتقال‌های داخلی قابل استفاده بالا رفته است.

رئیس اتحادیه بارفروشان مشهد مقدس بیان کرد: متأسفانه سیاست‌های نادرستی که برای تنظیم بازار در نظر گرفته شد مسبب به وجود آمدن قاچاق پرتقال بوده و هم‌اکنون نمونه‌های پرتقال قاچاق در بازار خراسان رضوی وجود دارد.

ساکن خاطرنشان کرد: البته در سطح مراکز عمده توزیع میوه و تره‌بار سعی بر این شده که از توزیع محصولات قاچاق پیشگیری شود، اما در خرده‌فروشی‌ها رد‌پای توزیع این محصولات دیده می‌شود.

وی بیان کرد: بعضی از نمونه‌های قاچاق با توجه به اینکه بسیار شبیه به تولیدات داخلی هستند قابل تشخیص نبوده و به همین علت مردم ممکن است از آنها خریداری و استفاده کنند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

1 × 3 =

دکمه بازگشت به بالا