خراسان

رشد منفی طلاق در خراسان‌رضوی برای اولین بار

معاون امور اجتماعی اداره‌کل بهزیستی خراسان‌رضوی گفت: برای اولین بار رشد طلاق در خراسان‌رضوی منفی شد و به ۳ و نیم درصد رسید، به طوریکه در کل کشور شاهد افزایش ۴ درصدی طلاق بوده‌ایم.
به گزارش ایسنا- منطقه خراسان، دکتر غلامحسین حقدادی در حاشیه مراسم تودیع و معارفه رئیس اداره بهزیستی گناباد در جمع خبرنگاران با بیان این مطلب اظهار کرد: گناباد، در حوزه آسیب‌های اجتماعی یکی از موفق‌ترین شهرستان‌های استان بوده و بیشترین میزان کاهش طلاق ناشی از مشاوره در استان را از آن خود کرده است.
وی اضافه کرد: از خردادماه سال ۹۵ طرح کاهش طلاق در مشهد و از دی ماه سال گذشته نیز در شهرستان‌های گناباد، تربت حیدریه، نیشابور، سبزوار، کاشمر و قوچان آغاز شد و از ماه گذشته نیز در تمام شهرستان‌های استان کلید خورده است.
 حقدادی تصریح کرد: در این مدت بیش از ۴۰۰۰ زوج جوان از چرخه طلاق خارج شده‌اند که این امر باعث شده، براساس آمار ثبت احوال، طلاق در خراسان‌رضوی کاهش قابل ملاحظه‌ای داشته باشد و در کل استان ۳ و نیم درصد و در مشهد نیز ۸ درصد کاهش پیدا کند.
معاون امور اجتماعی اداره‌کل بهزیستی خراسان‌رضوی خاطرنشان کرد: هم اکنون با تصویب شورای عال انقلاب فرهنگی و شورای اجتماعی کشور، این طرح در ۱۱ استان آغاز شده که خوشبختانه با موافقت قوه قضائیه نیز مواجه شده است.
وی افزود: این طرح علاوه بر اینکه طلاق را کاهش می‌دهد به دلیل مشاوره‌هایی که انجام می‌شود، آسیب‌های ناشی از طلاق را نیز کاهش می‌دهد و هم اکنون نیز با مشارکت ۸۰ مرکز خصوصی در سطح استان با حضور روانشناسان، مددکاران، مشاوران مذهبی و حقوقی این کار انجام می‌شود.
حقدادی در خصوص اقدامات بعد از سازش نیز گفت: آ‌ن‌هایی که سازش می‌کنند به ایشان یارانه مشاوره برقرار می‌شود و برای آن‌هایی که طلاق می‌گیرند نیز برنامه‌هایی انجام و همچنین برای سال آینده برنامه‌های مفصلی برای قبل از ازدواج، بعد از ازدواج و به‌ویژه پنج سال اول زندگی انجام خواهد شد.
وی افزود: بهزیستی بر پایه اعتماد عمومی کار می‌کند و اگر کمک‌های مردمی و مراکز غیر دولتی و سایر مسئولین و اصحاب رسانه نباشد، این سازمان کاری را از پیش نمی‌برد.
حقدادی با بیان اینکه گناباد از معدود شهرهایی است که شناسنامه آسیب‌های اجتماعی را در حال تدوین دارد، اظهار کرد: امیدواریم این کار خیری که آغاز شده با کمک مسئولین و دانشگاه‌ها به سرانجام برسد.
معاون امور اجتماعی  اداره‌کل بهزیستی خراسان‌رضوی همچنین اظهار کرد: موضوع آسیب‌های اجتماعی یک موضوع بین بخشی بوده و روش‌های متعددی نیز برای کاهش آن وجود دارد و بر همین اساس، همه دست اندرکاران این حوزه باید برای کاهش آن به کمک بیایند.
در این مراسم مجتبی حسین نژاد تودیع و علی آراسته به سمت ریاست اداره بهزیستی شهرستان گناباد معرفی شد. حسین نژاد به سمت معاون هماهنگی مؤسسات غیردولتی، اشتغال و مشارکت های مردمی اداره کل بهزیستی خراسان رضوی منصوب شده است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیست − ده =

دکمه بازگشت به بالا