فرهنگ و هنر

روایت بازیگر مشهدی سریال شهرزاد؛ در فصل دوم علیه “قباد” توطئه می‌کنم

سریال شهرزاد

بازیگر مشهدی فصل دوم سریال شهرزاد با اشاره به ادامه فیلمبرداری فصل دوم این سریال گفت: نقشی که من برعهده دارم یک شخصیت لمپن و از کاراکترهای منفی محسوب می‌شود که علیه شخصیت قباد توطئه می‌کند.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از مشهد مقدس، سریال «شهرزاد» اثری است که توانست پس از سال‌ها به شبکه خانگی جانی دوباره ببخشد و این فرهنگ را در میان مردم جا بیندازد که برای تهیه یک اثر فرهنگی هزینه بپردازند.

داستان عاطفی، شخصیت‌پردازی خوب و بازی‌های روان بازیگران از عوامل موفقیت فصل اول این سریال بود و این روزها اخبار مربوط به ساخت دوم این سریال پر مخاطب از مهم‌ترین خبرهای سینمایی کشور است.

در این میان این خبرها، خبری منتشر شد مبنی بر حضور یک بازیگر جوان تئاتر مشهد در فصل دوم سریال شهرزاد که در این راستا با “سعید صادقی” بازیگر مشهدی سریال شهرزاد به گفت‌وگو پرداختیم. حاصل این گفت‌وگو را در ادامه می‌خوانید:

تسنیم: آشنایی شما با عوامل سریال شهرزاد از کجا شروع شد و چگونه به این پروژه راه پیدا کردید؟

صادقی: من توسط یکی از استادانم به حسن فتحی کارگردان این سریال معرفی شدم و در یک پروسه یک‌ساله با ایشان در ارتباط و پیگیر بودم که سرانجام ‌در زمان پیش تولید فصل دوم سریال شهرزاد از طرف دستیار حسن فتحی با بنده برای حضور و عقد قرارداد تماس گرفته شد و شانس حضور در این مجموعه را به‌دست آوردم.

حسن فتحی همواره به تئاتر و هنرمندان شهرستانی بهای خاصی می‌دهد و خود من هم در این بازه زمانی یک‌ساله مداوم با ایشان در ارتباط بودم و تئاترها و فیلم‌هایی که در آن‌ ایفای نقش داشته‌ام را، برای‌شان فرستادم که در نهایت زمینه‌ساز این همکاری شد.

تسنیم: در مورد نقش خود در فصل دوم این سریال توضیح دهید و فیلمبرداری قسمت‌های شما از چه زمانی آغاز می‌شود؟

صادقی: در مورد نقش نمی‌توانم توضیحات کامل و جزئی بدهم اما به‌طور کلی نقشی که من برعهده دارم یک شخصیت لمپن و از کاراکترهای منفی محسوب می‌شود که علیه شخصیت قباد توطئه می‌کند. نام فعلی آن «مَچَل» است که البته هنوز قطعی نشده و ممکن است تغییر کند.

این شخصیت وردست و نوچه کاراکتر شاپور با بازی رضا کیانیان است و از اواخر آبان و اوایل آذر زمان فیلمبرداری قسمت‌های مربوط به بازی بنده آغاز می‌شود.

تسنیم: درباره تعداد سکانس‌هایی که در آن به ایفای نقش می‌پردازید، توضیح می‌دهید؟

صادقی: تعداد سکانس برای بازیگری در این پروژه برایم مطرح نیست، اما با توجه به اینکه این نقش کاراکتر و اسم دارد مشخص است که نوسینده روی آن فکر کرده است و دارای شخصیت است. ضمن اینکه طبق آنچه گفته شده در 10 تا 12 جلسه فیلمبرداری حضور دارم. محل قسمت‌های از فیلمبرداری در شهرستان ساوه است و مابقی در تهران انجام می‌شود.

تسنیم: در جریان هستید فیلمبرداری فصل دوم سریال شهرزاد به کجا رسیده و در چه مرحله‌ای است؟

صادقی: برای تست گریم و لباس سفری به تهران داشتم و تا جایی که اطلاع دارم فیلمبرداری در باغ سلیمانیه تهران در حال انجام است.

تسنیم: قصد ورود به سینما را دارید؟

صادقی: سینما هدف اصلی من است و با این هدف تئاتر را شروع کردم، اما اینکه چه زمان و به چه نحوی ورودم به سینما محقق شود مشخص نیست.

پیش از این در سریال «نوش‌دارو» به ایفای نقش پرداخته‌ام و بازیگری در چند تله فیلم کوتاه را در کارنامه دارم اما مسلماً تجربه حضور در سریال شهرزاد جدی‌ترین و مهم‌ترین اتفاق زندگی حرفه‌ای من خواهد بود که می‌تواند زمینه‌ساز ورود بنده به عرصه سینما شود.

تسنیم: ظرفیت بازیگران تئاتر مشهد را برای ورود به سینما چطور ارزیابی می‌کنید؟

صادقی: نیروها و استعدادهای جوان تئاتر مشهد ظرفیت بسیار بالایی دارند که باید هدایت و حمایت شوند و به امان خدا رها نشوند. کارهای انجام شده در این راستا کم است و احتیاج به توجه بسیار بیشتری دارد. تئاتر مشهد پس از تهران به عنوان دومین قطب تئاتر کشور شناخته می‌شود حرف‌های بسیاری برای گفتن دارد بنابراین انتخاب‌ها و فرصت‌های بسیاری پیش‌روی هنرمندان مشهدی قرار داد که نیاز به حمایت دارد تا این هنرمندان با استعداد به هرز نروند و اتفاقات خوبی را شاهد باشیم.

‌تاکنون اتفاقات خوبی در تئاتر مشهد رخ داده و موفقیت‌های بسیاری به‌دست آمده که تمام آن‌ها به‌دلیل تلاش، استعداد و علاقه هنرمندان ماست. تجربه حضور روی صحنه نیز به پیشرفت هنرمندان کمک بسیار می‌کند اما همانطور که گفتم حمایت‌ها کم است ما در مشهد دانشگاه هنر نداریم و دیگر کمبودهای این چنینی که نیاز به توجه مسئولان دارد.

تسنیم: با این اوصاف، وضعیت فعلی تئاتر مشهد را چگونه می‌بینید؟

صادقی: وضعیت خوب است به شرطی که حمایت شود؛ حمایت در زمینه تبلیغات، بیمه هنرمندان وغیره اصلی‌ترین مطالبات هنرمندان مشهدی است. با این وجود هنرمندان مشهدی به فعالیت مشغول هستند و تئاتر در جریان است.

در جشنواره استانی امسال با نمایش «رسوب» شرکت داشتم که توانست در عرصه بازیگری، کارگردانی و نویسندگی مقام کسب کند و مسلماً اگر حمایت گسترش یابد، تئاتر مشهد موفقیت‌های بیشتری به‌دست می‌آورد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پنج × 4 =

دکمه بازگشت به بالا