مشهد

رونق نسبی بازار مسکن در مشهد در سال ۹۵+جداول آماری

مدیر آمار، تحلیل و ارزیابی عملکرد شهرداری مشهد از رشد تعداد و مساحت زیربنای پروانه‌های مسکونی صادر شده در مناطق مختلف مشهد در سال ۹۵ نسبت به سال پیش از آن خبر داد.
حسین عبدالله‌زاده در گفت‌وگو با ایسنا، منطقه خراسان با اشاره به روند کاهشی تعداد و مساحت زیربنای پروانه‌های مسکونی صادر شده در مناطق مختلف مشهد از سال ۹۲ اظهار کرد: در سال گذشته این روند متوقف شده و از رشد در جهت مثبت برخوردار بوده است. 
وی در خصوص تعداد پروانه‌های مسکونی صادر شده در دو سال اخیر ادامه داد: تعداد پروانه‌های مسکونی که در سال ۹۴ در مناطق مختلف مشهد صادر شد نسبت به سال پیش از آن با کاهش ۳۴ درصدی روبه‌رو بوده و از ۵۲۹۴ به ۳۴۹۴ رسیده اما این تعداد در سال ۹۵ به ۴۴۸۴ رسید که نسبت به سال ۹۴ از افزایش ۲۸ درصدی برخوردار بوده است. 
مدیر آمار، تحلیل و ارزیابی عملکرد شهرداری مشهد با اشاره به افزایش ۲۲ درصدی مساحت پروانه‌های مسکونی صادر شده سال گذشته در مشهد نسبت به سال پیش از آن افزود: در سال ۹۴ مساحت‌های زیربنای پروانه‌های صادر شده در مناطق مختلف مشهد نسبت به سال ۹۳ با ۳۳ درصد کاهش روبه‌رو بوده اما در سال ۹۵  متراژ زیربنای پروانه‌های مسکونی صادر شده نسبت به سال پیش از آن با رشد ۲۲ درصدی مواجه بوده است.
عبدالله‌زاده خاطرنشان کرد: متراژ زیربنای پروانه‌های مسکونی صادر شده در مناطق مختلف مشهد از ۶ میلیون و ۱۰۷ هزار و ۷۴۸ متر در سال ۹۳ به ۴ میلیون و ۸۹ هزار و ۱۹۵ متر  در سال ۹۴ کاهش و دوباره در سال ۹۵ به ۴ میلیون و ۹۸۴ هزار و ۸۴۲ متر رسیده است.
وی در خصوص تمرکز بیشترین تعداد و مساحت پروانه‌های صادر شده عنوان کرد: بیشترین تعداد پروانه‌های مسکونی صادر شده در منطقه ۱۲ مشهد بوده که که در سال ۹۵ نسبت به سال پیش از آن از رشد ۶۰ درصدی  برخوردار بوده است. پس از آن در مناطق ۱۱ و ۸ به ترتیب با ۳۹ و ۳۶ درصد رشد در تعداد پروانه‌های مسکونی صادر شده روبه‌رو بوده‌ایم.
مدیر آمار، تحلیل و ارزیابی عملکرد شهرداری مشهد اضافه کرد: در سال ۹۵ از لحاظ مساحت زیربنا در پروانه‌های مسکونی صادر شده بیشترین رشد به ترتیب در مناطق ۱۲، ۹ و یک مشاهده شده که در هر یک از این مناطق متراژ زیربنای پروانه‌ها نسبت به سال ۹۴ از افزایش ۸۶، ۷۰ و ۴۴ درصدی برخوردار بوده است. 
عبدالله‌زاده با اشاره به رشد منفی تعداد پروانه‌های صادر شده در مناطق ثامن و ۶ در سال ۹۵ نسبت به سال قبل از آن تصریح کرد: تعداد پروانه‌های مسکونی صادر شده در منطقه ثامن ۱۱- درصد و در منطقه ۶، ۶- درصد کاهش داشته است. همچنین در منظقه ثامن متراژ زیربنای پروانه‌های مسکونی صادر شده در سال ۹۵ با ۷۲ درصد کاهش نسبت به سال ۹۴ روبه‌رو بوده است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

19 − 17 =

دکمه بازگشت به بالا