خراسان

ریزش ۲۰ تا ۲۵ درصدی قیمت‌ خودروهای خارجی در بازار

 

رئیس اتحادیه نمایشگاه‌داران و فروشندگان خودرو مشهد گفت: در یک پروسه دو ماهه قیمت خودرو شتابان اوج گرفت اما خوشبختانه در مقطعی آن پروسه تمام شد و هیجان تقریبا به آرامش رسید.
 
حمیدرضا حیدری در گفت‎وگو با ایسنا-‌منطقه خراسان، در خصوص ریزش قیمت خودرو در بازار، اظهار کرد: قیمت‌هایی که تاحدودی حباب بود، کاهش یافته و اکنون در بازار مخصوصا در خودروهای خارجی آرامش وجود دارد. امیدواریم این روند نزولی ادامه پیدا کند و قیمت واقعی باشد تا مردم اعتماد کرده و در آرامش بازار با خیال راحت خرید کنند.
حیدری بیان کرد: تقریبا از قبل از عید و در اواخر فروردین خودروهای خارجی حدود ۴۰ تا ۴۵ درصد افزایش قیمت داشتند که اکنون قیمت حدود ۲۰ تا ۲۵ درصد برگشته و ریزش کرده که تاحدودی خوب است و می‌توانیم بگوییم که بازار در حال رسیدن به ثبات است.
رئیس اتحادیه نمایشگاه‌داران و فروشندگان خودرو مشهد ادامه داد: وقتی گرانی بی‌مورد باشد، قدرت خرید مردم کاهش می‌یابد، رکود در بازار ایجاد می‌شود که در این صورت کاسب‌ها نمی‌توانند کاسبی کنند و این به ضرر همه است اما زمانی که قیمت‌ها متعادل شود، قطعا بازار نیز رونق خواهد داشت.
وی در خصوص افزایش فروش ماشین‌های خارجی، گفت: زمانی سرمایه‌های سرگردان به سمت طلا، سکه و خودرو رفت و سرمایه شدند. خوشبختانه اکنون جایگاهی نیست که بخواهند به عنوان سرمایه‌‎گذاری یا ارزش افزوده از آن‌ها استفاده کنند و باید به بازار بازگردند که این جای خوشبینی است. وقتی خودرو به بازار بازگردد، بازار مخصوصا بازار خودروهای خارجی از نظر قیمتی ثبات پیدا می‌کند اما وقتی همه فروشنده نباشند، قیمت افزایش می‌یابد که این گرانی بدون منطق است.
حیدری خاطرنشان کرد: امیدوارم این ثبات ادامه داشته باشد زیرا به چنین ثباتی نیاز داشتیم. خود بازار خودرو می‌طلبید که اینگونه شود چون بازار قفل شده بود و فروشندگان و خریداران نمی‌دانستند که باید چه کاری انجام دهند. گرانی موجب ضعف قدرت خرید شده بود و همه با هم ضرر می‌کردیم.
رئیس اتحادیه نمایشگاه‌داران و فروشندگان خودرو مشهد تصریح کرد: خود مردم حس کردند نیاز است این اتفاق بیفتد چون کار به جایی رسیده بود که دیگر هیچگونه معامله‌ای صورت نمی‌گرفت.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

12 + هشت =

دکمه بازگشت به بالا