مشهد

زمان بهره‌برداری از مسیر خط ۳ قطار شهری مشهد مشخص شد

زمان تقریبی بهره‌برداری از مسیر خط ۳ قطار شهری مشهدمقدس مشخص شده است.

حمیدرضا موحدی‌زاده در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در مشهدمقدس اظهار داشت: یک سوم از ۶۵۰ مصوبه شورای شهر مشهد طرح‌هایی است که رویکرد روان سازی ترافیک، توسعه فضای سبز، افزایش سرانه‌های خدماتی و تقویت شبکه حمل و نقل عمومی دارد.

نایب رئیس شورای شهر مشهد به اولویت توسعه خطوط قطار شهری اشاره و گفت: در این مدت بیش از ۱۵ هزار میلیارد تومان اعتبار در قالب اوراق مشارکت و بودجه‌های شهرداری اختصاص داده شده که ثمره آن بهره برداری از ایستگاه‌های قطار شهری در سعدی، تقی آباد، الندشت، کوهسنگی و جام عسل در مسیر خط ۲ مترو مشهد بوده است.

موحدی زاده افزود: حفر تونل مسیر خط ۳ قطارشهری با قدرت پیش رفت و در حوزه شرقی، دستگاه حفر تونل پایانه مسافربری امام رضا (ع) را پشت سر گذاشته و در حوزه غربی نیز دستگاه حفار به بولوار امامت رسیده؛ قرار است در نیمه اول یا دوم سال ۱۴۰۰، مسیر خط ۳ قطار شهری از میدان شهدا تا پایانه مسافربری امام رضا (ع) با احداث ۳ ایستگاه میدان شهدا، باب الجواد (ع) و پایانه امام رضا (ع) بهره برداری شود.

نایب رئیس شورای شهر مشهدمقدس گفت: با وجود تنگنا‌های مالی، عملیات اجرایی خط ۴ قطار شهری هم یک سال زودتر آغاز خواهد شد و در سال ۱۴۰۰ این مسیر نیز وارد فاز ساختمانی خواهد شد.

وی افزود: همچنین در بخش اتوبوس رانی حدود ۲۰۰ دستگاه اتوبوس و مینی بوس صفر کیلومتر وارد ناوگان شد و ۱۵۰ دستگاه اتوبوس هم بازسازی شده است. توسعه ایستگاه‌های اتوبوسی و مینی بوس در شهر به ویژه در مناطق محروم هم یکی دیگر از اولویت‌های اصلی در این مدت بوده است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

3 × 3 =

دکمه بازگشت به بالا