مشهد

زمینه‌ گسترش فعالیت‌های هنری مختلف در مشهد فراهم شود

خبرگزاری فارس: زمینه‌ گسترش فعالیت‌های هنری مختلف در مشهد فراهم شود

هنرمند مشهدی برگزیده هشتمین جشنواره تجسمی فجر گفت: با توجه به اینکه مشهد در بسیاری از فعالیت‌های هنری، هنرمندان بسیاری دارد، باید زمینه‌ گسترش فعالیت‌ در هنرهای مختلف در این شهر بیشتر فراهم شود.

 

محمود آزادنیا امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در مشهد با اشاره به اینکه فراخوان امسال جشنواره هنرهای تجسمی فجر برخلاف سال‌های گذشته به ذات هنر توجه کرده بود، اظهار کرد: جشنواره هنرهای تجسمی فجر امسال میان رشته‌ای بود و در مرحله نخست اساتید برجسته این هنر آثار را بازبینی و در صورت تأیید به مرحله بعدی منتقل می‌کردند.

این هنرمند مشهدی با اشاره به اینکه 10 هزار اثر به مرحله نخست این جشنواره راه پیدا کردند، افزود: در مرحله بعد 378 اثر و در مرحله آخر 205 اثر مورد ارزیابی قرار گرفت که در پایان نمایشگاهی از آثار برگزیده در نگارخانه صبا تهران به نمایش درآمد.

وی، یکی از ویژگی‌های مثبت این جشنواره را دیده شدن هنرمندان هنرهای تجسمی شهرستان‌ها دانست و یادآور شد: نیمی از آثار برگزیده این جشنواره به هنرمندان شهرستان‌های کشور اختصاص داشت و این امر نشان می‌دهد که هر کدام از آنها با قدرت بیشتری در این جشنواره شرکت می‌کنند.

آزادنیا اضافه کرد: بسیاری از اساتید هنرهای تجسمی در خراسان رضوی اعتقاد به قطب بودن این استان در سطح کشور در هنرهای تجسمی دارند اما به نظر می‌رسد هنرهای تجسمی این استان در برخی از رشته‌ها از جمله کاریکاتور به عنوان قطب هنری محسوب می‌شود.

هنرمند مشهدی برگزیده هشتمین جشنواره تجسمی فجر خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه مشهد در بسیاری از فعالیت‌های هنری، هنرمندان بسیاری دارد به نظر می‌رسد باید زمینه‌های گسترش هنرهای مختلف را بیشتر فراهم کرد چراکه به عنوان مثال با وجود دانشکده هنر دانشگاه فردوسی در نیشابور، این امر سبب شده هنرمندان دسترسی کمتری به چنین دانشگاه‌هایی و ظرفیت علمی هنر داشته باشند.

گفتنی است، در مراسم اختتامیه هشتمین جشنواره هنرهای تجسمی فجر که هشتم اسفند در تهران برگزار شد، محمود آزادنیا جایزه برگزیده خود را به کودکان جنگ تقدیم کرد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

18 − 13 =

دکمه بازگشت به بالا