مشهد

زمینه تاسیس صندوق‌های سرمایه‌گذاری زمین در مشهد فراهم می‌شود

شورای شهر مشهد

زمینه تاسیس صندوق‌های سرمایه‌گذاری زمین در مشهد با تصویب شورای شهر فراهم می‌شود.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از مشهد مقدس، یکصد و سی و هشتمین جلسه کمیسیون امور اقتصادی، سرمایه‌گذاری و مشارکت‌های شورای اسلامی شهر مشهد با حضور اعضای این کمیسیون و معاون اقتصادی شهرداری مشهد برگزار شد.

نخستین دستور کار این جلسه کمیسیون امور اقتصادی به ارائه گزارش معاون اقتصادی و رئیس سازمان سرمایه‌گذاری و مشارکت‌های شهرداری مشهد در رابطه با موضوع سپرده‌گذاری در بانک یا موسسات مورد تائید بانک مرکزی به‌منظور بسترسازی اعطای تسهیلات قرض الحسنه به افراد معرفی شده توسط شهرداری مشهد اختصاص داشت که مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

در همین رابطه محمدرضا مزجی، معاون اقتصادی و رئیس سازمان سرمایه‌گذاری و مشارکت‌های شهرداری مشهد به ارائه گزارشی پرداخت و به سوالات و ابهامات اعضای کمیسیون امور اقتصادی، سرمایه‌گذاری و مشارکت‌های شورای اسلامی شهر مشهد پاسخ داد.

پس از ارائه این گزارش، علی اصغر نخعی‌راد رئیس کمیسیون امور اقتصادی، سرمایه‌گذاری و مشارکت‌های شورای اسلامی شهر مشهد نیز خواستار استفاده از روش‌های نوین و علمی اقتصادی در اقتصاد شهری شد.

وی در زمینه واگذاری شرکت‌ بارش باران نیز تصریح کرد: با توجه به وجود نیروی کافی و متخصص در بدنه شهرداری مشهد نیاز به واگذاری شرکت بارش نیست و باید از توان داخلی استفاده شود.

لایحه شهرداری مشهد پیرامون پروژه امین دومین موضوعی بود که در این جلسه مورد بحث و بررسی و در نهایت مورد موافقت اعضای کمیسیون امور اقتصادی، سرمایه‌گذاری و مشارکت‌های شورای شهر مشهد قرار گرفت.

سومین دستور کار نیز به بررسی لایحه شهرداری مشهد در ارتباط با تشکیل و تاسیس صندوق‌های سرمایه‌گذاری زمین، ساختمان و پروژه اختصاص داشت که مورد تبادل نظر اعضای کمیسیون امور اقتصادی، سرمایه‌گذاری و مشارکت‌های شورای اسلامی شهر مشهد قرار گرفت.

محمدرضا مزجی در این زمینه تصریح کرد: برای تاسیس صندوق‌های سرمایه‌گذاری زمین، ساختمان و پروژه با بورس جلساتی برگزار شده و همکاری‌هایی داشته‌ایم.

معاون اقتصادی و رئیس سازمان سرمایه‌گذاری و مشارکت‌های شهرداری مشهد خاطرنشان کرد: براساس برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته مقرر شده تا نخستین صندوق را برای پروژه مهر و ماه راه‌اندازی کنیم.

سید عبدالکریم جوادی نیز تصریح کرد: در شرایطی که وضعیت اقتصادی کشور در رکود به سر می‌برد استفاده از شرکت‌های تامین سرمایه طرح خوبی نیست. استفاده از شرکت‌های تامین سرمایه هزینه‌های زیادی را سربار خواهد کرد بنابراین پیشنهاد می‌شود از سرمایه‌های خرد مردمی و داخل استانی استفاده شود.

محمود عامری‌فرد نیز گفت: استفاده از روش‌های علمی و مختلف سرمایه‌گذاری برای فعالیت‌های اقتصادی در شهر مشهد موضوع بسیار خوب و قابل دفاع است.

نائب رئیس کمیسیون امور اقتصادی، سرمایه‌گذاری و مشارکت‌های شورای شهر مشهد افزود: البته این نکته نیز باید مد نظر قرار گیرد که تصویب هر کدام از این صندوق‌های باید به تصویب کمیسیون برنامه و بودجه و کمیسیون امور  اقتصادی برسد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پنج + 16 =

دکمه بازگشت به بالا