مشهد

سایه سنگین کرونا بر گلخانه‌های مشهد

بیماری کرونا که این روزها بر همه صنایع کشورمان سایه انداخته، گلخانه‌ها و اشتغال در این واحدهای تولیدی را نیز متاثر کرده به طوری که اشتغال در این واحدها نیز به کمترین حد ممکن رسیده است.

امید طهماسبی‌زاده در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در مشهدمقدس اظهار داشت: شهرستان مشهد با توجه به وجود پتانسیل‌های گوناگون, یکی از شهرهای سرآمد استان خراسان رضوی و دارای بیشترین مساحت و تولیدات محصولات گلخانه‌ای در استان خراسان رضوی است.

وی گفت: محصولات این بخش از کشاورزی شهرستان که عمدتاً خیار سبز، بادمجان، گوجه فرنگی و همچنین گل‌های شاخه بریده است، بازار خوبی در کشورهای همسایه به ویژه روسیه، عراق و افغانستان دارد.

مدیر جهاد کشاورزی مشهد تصریح کرد: کشاورزی یکی از صنایع مهم و اقتصادی شهرستان مشهد به شمار می‌رود که به دنبال خشکسالی‌های دو دهه گذشته به سمت کشت‌های گلخانه‌ای سوق یافته و معیشت افرادی زیادی در شهرستان را به خود وابسته کرده است.

طهماسبی‌زاده تاکید کرد: به دنبال شیوع بیماری کرونا، صنعت کشاورزی و کشت‌های گلخانه‌ای مشهد نیز تحت تاثیر قرار گرفته و متاثر از این ویروس، توان خود برای تداوم فعالیت و تولید را از دست داده به نحوی که بسیاری از گلخانه‌داران ضمن تعدیل نیروی کارگری,با حداقل ظرفیت به کار ادامه می‌دهند.

وی گفت: انتظار می رود در شرایط سخت و حساس کنونی,با حمایت ویژه از گلخانه داران شهرستان از جمله پرداخت تسهیلات با بهره کم و همچنین تامین نهاده های یارانه دار ,ضمن کمک به ادامه فعالیت این قشر,از بروز لطمه به روند توسعه کشتهای گلخانه ای که با توجه به ویژگیهای خاص از اهداف وزارت متبوع می باشد پیشگیری گردد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

4 × دو =

دکمه بازگشت به بالا