مشهد

سرپرست دفتر شورای نگهبان خراسان رضوی: 47 نفر داوطلب انتخابات مجلس خبرگان رهبری خراسان رضوی شدند

سرپرست دفتر شورای نگهبان خراسان رضوی گفت: 47 نفر داوطلب در استان برای ثبت‌نام مجلس خبرگان رهبری مراجعه کردند که در این بین یک یا دو نفر انصراف دادند.

خبرگزاری فارس: 47 نفر داوطلب انتخابات مجلس خبرگان رهبری خراسان رضوی شدند

 

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، حجت‌الاسلام محمدحسین محرابی عصر امروز در نشست خبری که در محل شورای نگهبان استان برگزار شد، اظهار کرد: دو انتخابات خبرگان رهبری و مجلس شورای اسلامی در پیش‌رو داریم که هر دو در هفتم اسفند ماه امسال برگزار می‌شود.

سرپرست دفتر شورای نگهبان خراسان رضوی افزود: برابر قانون و زمانبندی‌ها، کار دقیق و سختی در بحث انتخابات مجلس خبرگان رهبری و بررسی صلاحیت کاندیداها وجود دارد لذا در استان‌‌ها بررسی صلاحیت‌ها صورت نگرفته و این کار را شورای نگهبان در مرکز انجام می‌دهد.

وی بیان کرد: در بحث خبرگان رهبری کسانی که ثبت‌نام کرده‌اند باید یا به درجه اجتهاد رسیده باشند یا در آزمون علمی برای حضور در این کرسی شرکت کنند.

محرابی عنوان کرد: به جزء اعضای فعلی مجلس خبرگان رهبری و کسانی که در گذشته در آزمونی که از طرف شورای نگهبان برگزار شده بود، شرکت کردند و از نظر علمی تأیید شده‌ و کسانی که در آزمون شهریور امسال شرکت داشتند، باقی افراد باید در این آزمون علمی شرکت کنند، همچنین کسانی که فاقد تحصیلات حوزوی بوده و ثبت‌نام کردند، نمی‌توانند در آزمون شرکت کنند.

سرپرست دفتر شورای نگهبان خراسان رضوی، تصریح کرد: این آزمون روز سه‌شنبه مورخ 15 دی‌ماه امسال ساعت هشت صبح در شهر قم به آدرس میدان رسالت واقع در دبیرخانه مجلس خبرگان برگزار می‌شود.

محرابی ادامه داد: 47 نفر داوطلب در استان برای ثبت‌نام مجلس خبرگان رهبری مراجعه کردند که در این بین یک یا دو نفر که انصراف دادند، همچنین در بحث انتخابات مجلس شورای اسلامی امسال تعداد ثبت‌نام کنندگان خیلی زیاد است به طوری که در انتخابات مجلس گذشته سال 90 از استان 376 نفر ثبت‌نام کردند اما امسال 853 نفر مراجعه کردند که این آمار بیش از دو برابر است.

وی یادآور شد: بعد از ثبت‌نام هیئت‌های اجرایی شروع به بررسی صلاحیت‌ها کردند و 28 شهرستان استان به 12 حوزه تقسیم می‌شوند لذا بعد از اتمام بررسی کسانی که در هیئت‌های اجرایی رد می‌شوند و شرایط قانونی ندارند برابر قانون به هیئت نظارت استان از همه شهرستان‌ها باید برای شکایت مراجعه کنند همچنین فردا کار بررسی هیئت‌های اجرایی تمام و پس فردا به کسانی که صلاحیت ندارند، ابلاغ می‌شود.

سرپرست دفتر شورای نگهبان خراسان رضوی تأکید کرد: از تاریخ شانزدهم ماه جاری چهار روز فرصت برای شکایت وجود دارد که با این رویکرد دبیرخانه‌ای در محل استانداری وجود دارد که این افراد با نامه فرمانداری به دبیرخانه مراجعه می‌کنند.

وی در پاسخ به سئوال خبرنگار فارس مبنی بر اینکه اعمال مرز بندی قانونی شورای نگهبان در برابر جریانات به طور شفاف چگونه خواهد بود، ادامه داد: تاکنون برابر قانون اقدامات خود را انجام داده‌ایم و برای ما فرقی نمی‌کند چون همه می‌خواهند شرکت کنند و توقع داریم ثبت‌نام‌کنندگان برابر قانون اقدام کنند اما حتی اگر در شورای نگهبان کسی رد شد برابر قانون طبق درخواست این افراد دوباره بررسی می‌شوند و اگر کسانی هم که شرایط قانونی ندارند باید برابر قانونی اقدام کنند.
 
محرابی با تأکید بر اینکه یکی از مستندات اصلی ما پاسخ‌های مراجع چهارگانه است، تصریح کرد: از همه کاندیدا و هوادارانشان می‌خواهیم اخلاق را رعایت کنند اما متأسفانه این بد اخلاقی‌ها در صحنه انتخابات وجود دارد آن هم طوری که به محض ثبت نام و شروع ستادها علیه هم گزارش می‌دهند.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

18 − هشت =

دکمه بازگشت به بالا