خراسان

سهم ۷.۲ درصدی خراسان رضوی از تسهیلات دولت برای کسب و کارهای آسیب‌دیده از کرونا

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان رضوی با اشاره به سهم ۷.۲ درصدی این استان از تسهیلات دولت برای کسب و کارهای آسیب دیده از کرونا، گفت: همت همه دستگاه‌های اجرایی باید استفاده از فرصت اختصاص تسهیلات به بنگاه‌های اقتصادی آسیب‌دیده از کرونا باشد.

 

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد به نقل از اداره کل روابط عمومی استانداری خراسان رضوی، علی رسولیان در نشست کارگروه اشتغال و سرمایه‌گذاری این استان، افزود: هر دستگاه موظف است مشمول شدن تک تک واحدهای تحت نظارت خود از دریافت تسهیلات را اطلاع‌رسانی کند.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان رضوی ادامه داد: این استان به دلیل ماهیت زائرپذیری و وابستگی اقتصادش به حوزه گردشگری در ایام شیوع کرونا خسارت اقتصادی زیادی را نسبت به سایر استان‌ها متحمل شد، چون خراسان رضوی بیشترین مراکز اقامتی کشور را در اختیار دارد و ایام نوروز هر سال پذیرای ۱۲ میلیون زائر داخلی و خارجی است که منابع مالی زیادی را به این استان می‌آورند و بسیاری از مشاغل به حضور این زائران وابسته است.

وی با بیان اینکه تاثیر شیوع کرونا در حوزه اقتصادی به صورت زنجیروار بوده و همه بخش‌ها را متاثر کرده است، گفت: در این شرایط سخت، دولت منابعی را در قالب پرداخت تسهیلات به کسب و کارهای آسیب‌دیده از کرونا اختصاص داده که باید نهایت تلاش خود را برای جذب این منابع در خراسان رضوی به کار گیریم.

رسولیان افزود: یکی از شروط پرداخت تسهیلات، عدم تعدیل نیروی انسانی توسط بنگاه اقتصادی بوده، این در حالی است که برخی بنگاه‌ها به دلیل شرایط دشوار اقتصادی و کمبود منابع مالی ناگزیر به تعدیل نیروی انسانی بودند و باید شرایط این بنگاه‌ها نیز در نظر گرفته شود.
 
معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان رضوی اضافه کرد: با این حال برخی بنگاه‌های اقتصادی با وجود فشارهای مالی و تعطیلی کسب و کارشان، تعدیل نیروی انسانی نداشته‌اند و درخواست دریافت تسهیلات برای پرداخت دستمزد به کارگران خود را دارند.

وی بیان کرد: دستگاه‌های اجرایی و بانک‌ها باید رویکرد سختگیرانه در پرداخت تسهیلات به بنگاه‌های اقتصادی را کنار گذاشته و نهایت تلاش خود را برای تسهیل امور انجام دهند، در صورت لزوم از ظرفیت دستگاه‌های نظارتی نیز در این بخش استفاده می‌شود.

رسولیان افزود: هر دستگاه اجرایی باید زمان‌بندی را رعایت کرده و یکی از معاونان آن دستگاه مسؤول مستقیم پیگیری امور متقاضیان تسهیلات کرونا شود و گزارش کار خود را به دبیرخانه کارگروه اشتغال و سرمایه‌گذاری ارسال کند. 

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان رضوی بر ابلاغ موضوع تخصیص تسهیلات به آسیب‌دیدگان ناشی از کرونا به فرمانداران شهرستان‌ها و الزام آنها به تشکیل کارگروه ویژه در این خصوص در هر شهرستان تاکید کرد.

وی با بیان اینکه بخش کشاورزی خراسان رضوی کمترین آسیب را از شیوع کرونا متحمل شد، ادامه داد: با این حال اگر رسته‌هایی از مشاغل در این استان شرایط لازم برای دریافت تسهیلات کرونا را داشتند این موضوع از طریق ارسال نامه به استاندار در سطح ملی پیگیری می‌شود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

11 − 1 =

دکمه بازگشت به بالا