مشهد

سومین دوره تور «سرزمین دانایی و توانایی» در فرهنگسرای نجوم مشهد برگزار می‌شود

موزه‌های آستان قدس رضوی

مدیر فرهنگسرای علوم و نجوم مشهدمقدس گفت: سومین دوره تور «سرزمین دانایی و توانایی» در فرهنگسرای نجوم مشهد برگزار می‌شود.

محمد جلیل‌نژاد در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در مشهدمقدس اظهار داشت: رسالت فرهنگسرای علوم و نجوم مشهد ماموریت‌هایی است که از سوی شورای شهر و سازمان فرهنگی تفریحی داده شده که اصلی‌ترین آن کار روی ترویج فرهنگ علم و علم‌آموزی در سطح شهر است.

وی با بیان اینکه یکی از فعالیت‌های این فرهنگسرا در طول سال برگزاری تور سرزمین دانایی و توانایی برای دانش آموزان است، افزود: تور سرزمین دانایی و توانایی در طول سال برای دانش آموزان با 4 ایستگاه ثابت، آزمایشات فیزیک، تالار نور تالار آئینه، ایستگاه بزرگ نجوم و افلاک نما دیجیتالی که آسمان را در یک زاویه 270 درجه بخش داخلی گنبد دیده می شود برگزار می‌شود.

مدیر فرهنگسرای علوم و نجوم شهرداری مشهد به برنامه‌های این فرهنگسرا در ایام نوروز اشاره و گفت: ویژه ایام نوروز فرهنگسرای علوم و نجوم تور سرزمین دانایی و توانایی را نه تنها برای دانش آموزان بلکه به صورت عمومی برگزار می‌کند و تعداد غرفه‌ها و ایستگاه‌های آن افزایش پیدا می‌کند.

جلیل نژاد خاطرنشان کرد: نخستین غرفه در تور سرزمین دانایی و توانایی، غرفه خلاقیت با سه ایستگاه است که دانش آموزان با بازی‌های فکری، خلاقانه و برخی راه‌های خلاقیت آشنا می‌شوند.

وی تصریح کرد: یکی دیگر از غرفه‌های تور سرزمین دانایی و توانایی غرفه سلامت و پزشکی است که مردم ضمن آشنایی با سبک زندگی سالم و رعایت مسائلی همچون خوراکی‌ها و مواد غذایی نیز می‌توانند تست فشار خون و نوع گروه خونی خود را انجام دهند.

مدیر فرهنگسرای علوم و نجوم مشهد یادآور شد: ایستگاه بزرگ اقتصاد مقاومتی یکی دیگر از غرفه‌های تور سرزمین دانایی و توانایی است که ضمن حمایت از تولید کالا و مصرف کالا ایرانی، مردم آشنا می‌شوند که نوع مصرف و بهره‌وری‌شان از کالای ایرانی به چه نحو باشد.

جلیل نژاد گفت: ایستگاه دیگری که تعبیه شده نیز ایستگاه دستاوردهای علمی نظام است، باتوجه به اینکه خوشبختانه ما در دهه‌های اخیر توانسته‌ایم به درهایی از دانش به ویژه در نانو تکنولوژِی و بیو تکنولوژِی و داروهای مختلف پیشرفته که شاید تنها در انحصار سه الی چهار کشور جهان بوده و ایران هم توانسته به آن دست پیدا کند بر آن شدیم که این غرفه را راه اندازی کنیم.

وی با بیان اینکه در تور فرهنگسرای دانایی و توانایی غرفه‌ای وجود دارد که بحث آموزش رباتیک و پرواز داده می‌شود، تصریح کرد: غرفه مسابقات گلایدر و نجات تخم مرغ و نجات چالش زمین از دیگر غرفه‌هایی است که به همت تیم مهندسی فرهنگسرا ایجاد شده است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

4 + پنج =

دکمه بازگشت به بالا