مشهد

سیاستگذاری جدید مهارتی در دانشگاه علمی ـ کاربردی / صنایع خودرو و نان به رشته‌ها اضافه شد

رئیس دانشگاه جامع علمی و کاربردی خراسان رضوی از اضافه شدن دو رشته جدید تحصیلی با هدف تامین نیاز بازار صنعت و اشتغال استان خبر داد.

مرتضی تشکری در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در مشهدمقدس اظهار داشت: خراسان رضوی یکی از قطب‌های صنعت خودرو در کشور است و نیاز به تدوین و تدریس رشته‌ای دانشگاهی در این زمینه در استان بسیار ملموس بود.

رئیس دانشگاه جامع علمی و کاربردی خراسان رضوی گفت: سعی داریم با پذیرش و تحصیل دانشجویان در رشته‌های مرتبط با تعمیر و نگهداری خودرو و خدمات پس از فروش آن، سطح کمی و کیفی صنعت خودرو در استان خراسان رضوی را ارتقاء دهیم.

تشکری ادامه داد: دانشگاه جامع علمی و کاربردی خراسان رضوی این آمادگی را دارد که در رشته‌های مورد نیاز تکنسین و مهندس فناور تربیت کند و سعی داریم در تمامی حوزه‌های صنعتی، با تربیت تکنسین و مهندس فناور خلاءهای موجود در صنایع استان را برطرف کنیم.

رئیس دانشگاه جامع علمی و کاربردی خراسان رضوی خاطرنشان کرد: همچنین در حوزه صنعت نان نیز که یک صنعت استراتژیک و مورد نیاز برای کشور و استان است پذیرش دانشجو خواهیم داشت.

تشکری گفت: با علمی شدن هرچه بیشتر صنعت نان می‌توان گام بلندی در زمینه استقلال کشور و استان برداشت؛ در حال حاضر آمارهای ارائه شده از اسراف گندم و دیگر غلات در صنعت نان بسیار تاسف‌انگیز و قابل تامل است؛ تلاش می‌کنیم با استفاده از دانش روز و تجربه استانی زمینه شکوفایی این صنعت در استان را فراهم کنیم.

وی ادامه داد: در شهریور امسال در مقطع کاردانی در ۱۸۷ کد رشته با ظرفیت ۱۳۰۰۰ نفر دانشجو پذیرش خواهد شد؛ همچنین در ۱۱۰ کد رشته در مقطع کارشناسی، ۷ هزار و ۱۰۰ دانشجو پذیرش می‌شوند.

رئیس دانشگاه جامع علمی و کاربردی خراسان رضوی تاکید کرد: دانشگاهی علمی و کاربردی استان آمادگی دارد چه به صورت مقاطع دانشگاهی و یا دوره‌های پودمانی نیازهای فنی و مهارتی و علمی و شغلی استان را تامین کند.

وی با اشاره به اینکه ۳۶ مرکز جامع علمی و کاربردی در استان فعال هستند اظهار داشت: هیچ دانشگاهی دارای چنین پراکنش و جمعیت دانشجویی نیست و این دانشگاه توانسته در تمامی نواحی استان فعال باشد.

تشکری تاکید کرد: دانشجویان در تمامی رده‌های شغلی و سنی در این دانشگاه در حال تحصیل بوده و با توجه به سرفصل‌های به روز دانشگاه و هدف‌گذاری مناسب می‌تواند بستر مناسبی برای اشتغال را فراهم کند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ده + سه =

دکمه بازگشت به بالا