خراسان

سیاست‌های اقتصادی خراسان‌رضوی نیاز به بازبینی دارد

دکتر مروج الشریعه

معاون استاندار خراسان‌رضوی گفت: سیاست‌های در پیش گرفته شده برای حوزه اقتصاد در خراسان رضوی نیاز به بازبینی دارد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از مشهد مقدس مهدی مروج‌الشریعه عصر امروز در کارگروه تخصصی اشتغال استان خراسان‌رضوی اظهار داشت: در بخش آمارگیری و مستندسازی در خراسان‌رضوی مشکلاتی وجود دارد و باید گفت این موضوع خلاء بزرگی است زیرا مهم‌ترین مؤلفه برای اجرای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی داشتن آمار صحیح و دقیق است.

وی افزود: این خلاء در حوزه مالی و پولی به‌ویژه در بخش بانکی نمود بسیار بیشتری داشته و باید برای این حوزه‌ها مستندات کامل در نظر گرفته شده و ترازنامه‌های پرداختی بانک‌ها باید به صورت دقیق بررسی و گزارش آنها تهیه شود.

معاون اقتصادی استاندار خراسان‌رضوی درج نشدن آمار صادرات استان را از دیگر مشکلاتی دانست که سبب غیرواقعی شدن آمارها می‌شود، بیان کرد: سالانه حدود 20 هزار تن فولاد از خراسان‌رضوی صادر می‌شود که در سبد کالاهای صادراتی احتساب نمی‌شود.

مروج‌الشریعه با تأکید بر اینکه معاونت اقتصادی سازمان اقتصاد و دارایی استان باید گزارشات ریز و دقیق موارد مالی را تهیه و در اختیار ستاد اقتصاد مقاومتی قرار دهد، خاطرنشان کرد: همچنین نیاز است که سیاست‌های مختلف در حوزه اقتصاد مورد بازبینی قرار گیرد.

وی ادامه داد: به عنوان مثال بسیاری از اقدامات نادرست در حوزه صنعت ساختمان سبب به وجود آمدن مشکلات در این بخش شده و سرمایه‌گذاران را به شهرهای دیگر برده که باید تمام آنها اصلاح شوند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

15 − 9 =

دکمه بازگشت به بالا