مشهد

«سیدمحمود رضوی» ۵ سیمرغ بلورین خود را به حرم امام رضا(ع) اهدا کرد

سیدمحمود رضوی هم‌زمان با برگزاری مراسم اختتامیه جشنواره فیلم مستند بهشت، ۵ سیمرغ بلورین جشنواره‌ فیلم فجر خود را به موزه حرم مطهر امام هشتم اهدا کرد.

«سیدمحمود رضوی» ۵ سیمرغ بلورین خود را به حرم امام رضا(ع) اهدا کرد

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد به نقل از آستان نیوز، سید محمود رضوی تهیه کننده سینما پنج سیمرغ بلورین خود را که در طول سال‌های ۱۳۸۷، ۱۳۹۱ و ۱۳۹۵ از جشنواره‌ بین‌المللی فیلم فجر دریافت کرده بود، شب گذشته در آیین پایانی جشنواره فیلم مستند «بهشت» در پردیس سینمایی هویزه مشهد، به آستان قدس رضوی تقدیم کرد.

این مراسم با اعطای این جوایز به حجت‌الاسلام حجت گنابادی‌نژاد رئیس سازمان فرهنگی آستان قدس رضوی، محمدعلی چمی‌گو مدیر عامل مؤسسه آفرینش‌های هنری این آستان مقدس، احمد واعظی ذاکر اهل بیت(ع) و دو خادم آستان قدس رضوی همراه با پرچم متبرک بارگاه مطهر امام رضا(ع) برگزار شد.

رئیس سازمان فرهنگی آستان قدس رضوی در این مراسم گفت: نخستین جشنواره فیلم مستند بهشت مجالی شد تا همه هنرمندان پرچم رضایی خود را از سراسر کشور برای روایتگری و تصویرگری دل‌های عاشقی که در جای‌ جای ایران اسلامی دل در گروی حضرت رضا(ع) دارند، به کار بندند.

حجت گنابادی‌نژاد با اشاره به اینکه سید محمود رضوی اهل مشهد است، افزود: او چهره آشنای عرصه سینما است که هر جا به عنوان هنرمند حضور پیدا کرده، عطر و هویت مشهدی‌اش محفوظ بوده است.

وی ادامه داد: آثار ارزشی سید محمود رضوی که ارزش‌های انقلاب اسلامی را به تصویر کشیده، علاوه بر اینکه آثار هنری فاخری بوده، یک روایت‌گری و حقیقت‌گری بود که از حقایق تاریخ انقلاب اسلامی پرده‌برداری کرد و توانست نسل جوان را با بسیاری از واقعیت‌های تاریخ انقلاب آشنا کند.

رئیس سازمان فرهنگی آستان قدس رضوی گفت: به پاس تلاش‌ها، خدمات و همچنین درخواست سیدمحمود رضوی، از طرف تولیت آستان قدس رضوی موافقت شد تا این هنرمند به کسوت خادمان بارگاه مطهر حضرت رضا(ع) درآید.

در حاشیه مراسم، تهیه‌کننده فیلم «ماجرای نیم‌روز» اهدای این جوایز را به موزه حرم مطهر رضوی مایه افتخار خود دانست و گفت: این درخواست را دو سال پیش مطرح کردم و امشب شرایط آن فراهم شد تا این سیمرغ‌های بلورین در آیین پایانی جشنواره فیلم مستند بهشت اهدا شود.

سید محمود رضوی با بیان اینکه عِرق زادگاهش را دارد، افزود: اهالی سینما در موزه آستان قدس رضوی اثری ندارند، بنابراین علاقه بسیاری داشتم که شروع‌کننده این مسیر باشم، البته نگهداری جوایزی متعلق به سینمای کشور در گوشه‌ای از حرم مطهر امام هشتم(ع) مایه افتخار است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هجده − شانزده =

دکمه بازگشت به بالا