مشهد

شانزدهمین نمایشگاه بین‌المللی گل و گیاه در مشهد آغاز به کار کرد‌

نمایشگاه گل و گیاه

مدیرعامل نمایشگاه بین‌المللی مشهد از آغاز به کار شانزدهمین نمایشگاه بین‌المللی گل و گیاه به میزبانی نمایشگاه مشهد خبر داد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از مشهد مقدس، احسان ارکانی عصر دیروز در آیین افتتاحیه شانزدهمین نمایشگاه بین‌المللی گل و گیاه مشهد و سومین نمایشگاه تجهیزات پارکی که در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی مشهد برگزار شد، اظهار داشت: در این نمایشگاه ۴۵۰ شرکت در قالب ۶۵۰ غرفه و در فضایی به مساحت ۲۰ هزار مترمربع به ارائه محصولات خود می‌پردازند.

وی ادامه داد: در بعد بین‌المللی نیز خوشبختانه شاهد حضور ۸ نماینده از کشورهای روسیه، هلند، ترکیه، تاجیکستان، ترکمنستان، چین، آذربایجان و اندونزی در این نمایشگاه هستیم.

مدیرعامل نمایشگاه بین‌المللی مشهد با اشاره به زمینه‌های فعالیت نمایشگاه گل و گیاه مشهد گفت: شرکت‌کنندگان در این نمایشگاه محصولات خود را در زمینه‌های گل و گیاه طبیعی، بذر، کود و ادوات باغبانی در معرض نمایشگاه متخصصان و عموم مردم قرار می‌دهند.

محمدکمال سرویها، رئیس شورای شهر مشهد نیز در این مراسم اظهار داشت: شهرداری مشهد این نیاز زائران و مجاوران را به خوبی دریافت و تامین کرده است و هر سال برنامه‌های متنوعی برای افزایش کیفیت و کمیت گل‌آرایی شهری ارائه می‌کند.

وی افزود: متخصصان شهرداری در حوزه گل و گیاه، شهروندان را برای پروش گیاه در منازل خود آموزش می‌دهند که این حرکت بسیار ارزشمند است.

رئیس شورای اسلامی شهر مشهد با بیان اینکه توجه به گل و گیاه یکی از الزامات شهری است، اذعان کرد: در حال حاضر هیچ یک از تولیدکنندگان گل در مشهد نگران این نیستند که محصولاتشان مورد استقبال قرار نگیرد زیرا اطمینان دارند شهرداری مشهد تمام تولیدات آنها را خریدار است.

وی بیان کرد: چند سال شاهد بودیم که حدود ۶ هزار نفر از مهندسان کشاورزی فارغ‌التحصیل دانشگاه فردوسی مشهد از بیکاری رنج می‌برند و چنین موضوعی باعث تصمیمی از سوی معاون خدمات و محیط زیست شهری و همچنین مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری مشهد شد تا بستر به‌کارگیری این افراد را آماده و از این ظرفیت بالقوه استفاده خوبی ببرند که به لطف خدا این امر به خوبی صورت پذیرفت.

سرویها با تشکر از مدیریت شهری مشهد به خاطر این که با یک فاصله قابل تامل این شهر را در جایگاهی بسیار خوب از لحاظ فضای سبز قرار داده است، ابراز امیدواری کرد: این شهر همچنان در حوزه توسعه فضای سبز و گل‌آرایی در میان شهرهای کشور خوش بدرخشد و هر روز شاهد زیبایی‌های بیشتری از این شهر باشیم.

وی خاطرنشان کرد: شهرداری مشهد نه تنها هم‌اکنون مناطق و سازمان‌های خود را از لحاظ گل‌آرایی مدیریت می‌کند بلکه به بسیاری از نهادهای آموزشی و اجرایی نیز در این زمینه کمک‌رسانی‌های لازم را انجام می‌دهد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

1 × سه =

دکمه بازگشت به بالا