مشهد

شرایط جدید برای تاکسیرانان متقاضی فعالیت در مسیرهای منتهی به حرم اعلام شد

تاکسی اینترنتی

به گزارش خبرگزاری تسنیم از مشهدمقدس، در دوازدهمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر مشهد مقدس توسعه و نوسازی خطوط تاکسیرانی مبادی ورودی حرم مطهر و شبکه‌های بیسیم و جدول امتیازبندی متقاضیان فعالیت اصلاح شد.

داشتن حداقل مدرک تحصیلی دیپلم برای خط ویژه فرودگاه و مدرک تحصیلی سیکل برای دیگر خطوط ویژه صرفاً جهت متقاضیان جدید از جمله شرابط اصلاحی جدید است. همچنین تاکسیرانان در حال فعالیت در خطوط ویژه برای شرکت در فراخوان خطوط مربوطه از شرایط این بند مستثنی هستند.

همچنین در صورت احراز شرایط حداقل امتیاز برای اعزام به خطوط ویژه فرودگاه ۲۷ امتیاز و خطوط ویژه راه آهن، پایانه مسافربری و حرم مطهر رضوی ۱۷ امتیاز و شبکه‌های بیسیم ۱۳ امتیاز است.

در مصوبه‌ای دیگر، به شهرداری مشهد مقدس اجازه داده شد به دلیل اهمیت پارکینگ‌های پارک ملت و مجد در ارتباط با خطوط BRT و قطار شهری، ضرورت احداث پارکینگ در مسیر، موضوع ساخت و اجرای پروژه‌های پارکینگ عمومی و فضای شهری ضلع جنوبی پارک ملت و نیز تکمیل، تجهیز و راه‌اندازی پارکینگ عمومی مجد را به صورت ترک تشریفات و در قالب انعقاد قرارداد سرمایه‌گذاری و پیمانکاری با سازمان همیاری شهرداری‌های خراسان رضوی با شرکت‌های اقماری وابسته به آن سازمان با دو رویکرد اعطای امتیاز پروانه ساختمانی به املاک متعلق به سازمان یاد شده یا تامین کنندگان مصالح یا عوامل اجرایی یا پیمانکاران پروژه های مذکور و یا واگذاری ملک اقدام کند.

علاوه بر این، در مصوبه‌ای دیگر، به شهرداری مشهد مقدس اجازه داده شد به منظور تحقق نظم و انضباط ترافیکی، مدیریت و راهبری بهینه ترافیک در معابر سطح شهر، کاهش حجم و شدت ترافیک و حضور به موقع پلیس راهنمایی و رانندگی در صحنه‌ها و حوادث رانندگی و رسیدگی به آن ها، مستفاد از تعهدات توافق شده به نیروی انتظامی خراسان رضوی با رعایت بندهایی کمک کند.

از جمله بندهای این مصوبه این است که مساعدت و پرداخت مبالغ از طریق حساب‌های فی مابین شهرداری مشهد مقدس و نیروی انتظامی خراسان رضوی صورت پذیرد. همچنین مساعدت‌های مندرج در تفاهم نامه به تناسب میزان تخصیص اعتبارات از سوی استانداری خراسان رضوی قابل پرداخت است؛ تجهیزات مورد نظر در لایحه شهرداری باید صرفاً در اختیار و بهره‌برداری پلیس راهنمایی و رانندگی شهر مشهد مقدس قرار گیرد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

4 × سه =

دکمه بازگشت به بالا