خراسان

شناسه ملی تأسیسات گردشگری به زودی ابلاغ می‌شود

خبرگزاری فارس: شناسه ملی تأسیسات گردشگری به زودی ابلاغ می‌شود

معاون گردشگری و رئیس ستاد مرکزی هماهنگی خدمات سفر کشور در جلسه‌ای با حضور مدیران و فعالان حوزه گردشگری استان خراسان رضوی در مشهد مقدس گفت: شناسه ملی تأسیسات گردشگری به زودی ابلاغ خواهد شد.

 

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد به نقل از دبیرخانه ستاد اجرایی خدمات سفر استان خراسان رضوی، مرتضی رحمانی موحد با اعلام این خبر و با اشاره به اهمیت درجه‌بندی تأسیسات گردشگری گفت: این شناسه به‌زودی برای تأسیسات گردشگری در سراسر کشور ابلاغ خواهد شد.

وی در تشریح شناسه ملی تأسیسات گردشگری گفت: بر اساس این شناسه هر کدام از تأسیسات گردشگری در کشور اعم از واحدهای اقامتی، دفاتر خدمات گردشگری، مراکز پذیرایی و … دارای یک شناسه ملی خواهند شد.

معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در ادامه با اشاره به اهمیت استان خراسان رضوی در حوزه گردشگری و وجود بیش از 50 درصد اماکن اقامتی کشور در مشهد مقدس گفت: پیشنهاد من این است که کمیته مشورتی گردشگری در استان خراسان رضوی تشکیل شود.

وی همچنین با اشاره به تبدیل اتحادیه‌ها در برخی از استان‌های کشور به جامعه گفت: مانعی برای این کار وجود ندارد و در استان خراسان رضوی نیز فعالیت هتل‌ها می‌توانند از اتحادیه‌ها تبدیل به جامعه شوند.

رئیس ستاد مرکزی هماهنگی خدمات سفر کشور با اشاره به بازدیدهای امروز خود از مراکز و بخش‌های مختلف در استان خراسان رضوی اضافه کرد: در بازدیدهایی که امروز داشتم خوشبختانه تمامی برنامه‌ریزی‌ها و تمهیدات به شکل بسیار مناسبی در جهت ارائه خدمات شایسته به گردشگران، مسافران نوروزی و زائران بارگاه ملکوتی امام علی بن موسی الرضا(ع)، به‌کارگرفته شده بودند.

وی با قدردانی از عملکرد ستاد اجرایی خدمات سفر در استان خراسان رضوی افزود: مشهد و خراسان رضوی از ظرفیت‌های کم‌نظیری در حوزه گردشگری برخوردار است و وجود بارگاه مطهر امام رضا(ع)، باعث شده تا سالانه میلیون‌ها نفر از داخل و خارج کشور به این شهر مقدس سفر کنند.

وی با بیان اینکه مشهد قطب گردشگری زیارتی در کشور است اضافه کرد: فعالیت‌ها، برنامه‌ریزی‌ها و تمهیدات اندیشیده شده برای ارائه خدمات به مسافران نوروزی و زائران باید در مشهد با قوت وجدیت بیشتری دنبال شود.

رحمانی موحد خاطرنشان کرد: امیدواریم امسال شاهد سفرهای ایمن و بدون حادثه برای تمامی مردم باشیم و مسافران در سلامت و صحت کامل به سفر بروند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

3 × 4 =

دکمه بازگشت به بالا