ایران

شنبه آینده؛ آغاز ثبت‌نام اینترنتی اربعین حسینی/ پیش‌بینی اعزام بیش از ۲میلیون ایرانی/ زائران بیمه می‌شوند

سعید اوحدی رئیس سازمان حج و زیارت

رئیس سازمان حج و زیارت کشور گفت: ثبت‌نام پیاده‌روی اربعین حسینی(ع) از روز شنبه ۱۶ مرداد به‌صورت اینترنتی آغاز می‌شود.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بندرترکمن، سعید اوحدی ظهر امروز در حاشیه دیدار با خانواده جان‌باختگان منا در جمع خبرنگاران با اشاره به آغاز ثبت‌نام اینترنتی پیاده‌روی اربعین حسینی(ع) اظهار داشت: ثبت‌نام پیاده‌روی اربعین حسینی در سامانه سماح انجام می‌شود.

وی افزود: امسال پیش‌بینی می‌شود بیش از 2 میلیون نفر از ایران به کربلای معلی اعزام شوند.

رئیس سازمان حج و زیارت کشور تصریح کرد: 12 کمیته برای این مراسم بزرگ در کشور تشکیل شده و زائران نیز با ورود به این سامانه زمان ورود و خروج و پایانه ورودی و خروجی خود را می‌توانند انتخاب کنند.

وی درباره بیمه زائران اربعین هم گفت: با بیمه ایران قرارداد امضا شده و با مبلغ ناچیزی زائران بیمه می‌شوند اما اجباری است.

رئیس سازمان حج و زیارت کشور همچنین از ثبت‌نام خدام در این سامانه هم خبر داد و افزود: پارسال بیش از یک میلیون و 600 هزار ایرانی به عتبات اعزام شدند.

اوحدی همچنین از مردم خواست به شایعات مبنی بر استفاده از فیش‌های حج و سفر از کشور ثالث به عربستان خودداری کنند.

وی افزود: کشور عربستان که تعهد و امنیت جانی برای زائران کشور ایران تحت هیچ شرایطی فراهم نمی‌کند در ایام حج هم این تأمین امنیت را انجام نخواهد داد و زائران از این شایعات دوری کنند و خود را دچار مشکل نکنند.

وی همچنین از حفظ سهمیه‌های امسال خبر داد و گفت: پس از رفع مشکل سفر به عربستان زائران امسال از اولویت اعزام برخوردار هستند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

14 − یک =

دکمه بازگشت به بالا