مشهد

شهرداری مشهد برای صدور پایانکار ساختمان ۳۴ درصد تخفیف می‌دهد

اخبار کوتاه سیستان و بلوچستان

شهردار مشهد گفت: در راستای اقدامات تشویقی خود برای ایجاد رونق در صنعت ساخت و ساز، ۳۴ درصد تخفیف برای پرداخت‌های نقدی شهروندان براساس تعرفه سال ۹۴ در نظر گرفته است.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از مشهدمقدس، سیدصولت مرتضوی با اشاره به اینکه این تخفیفات با ارائه یک لایحه دوفوریتی به شورای شهر ارسال و تصویب شد، اظهار داشت: به‌مناسبت ایام‌الله دهه فجر سال گذشته تخفیفی برای پرداخت‌های نقدی شهروندان در نظر گرفته شد و امسال مردم در مراجعات به شورا و شهرداری منتظر این تخفیفات برای پرداخت حقوق شهرداری هستند.

شهردار مشهد افزود: امسال نیز با بررسی‌های کارشناسی و مساعدت‌های اعضای شورای شهر به این نتیجه رسیدیم تا به مناسبت ایام دهه فجر، ۳۴ درصد تخفیف در راستای ایجاد رونق و تحقق اقتصاد مقاومتی برای مردم قائل شویم.

وی خاطرنشان کرد: با ارائه این تخفیف، سرمایه‌گذاران جدید و بهتری برای شهر جذب می‌شود که این مهم به خارج شدن از رکود موجود کمک می‌کند.

احداث ۳۰ جایگاه تک سکوی سوخت در معابر شهر مشهد

مجتبی رجایی‌خراسانی مدیر منابع انسانی، پشتیبانی و رفاه شهرداری مشهد اظهار داشت: با توجه به اینکه قیمت زمین در شهرها به‌ویژه کلان‌شهرها گران است و برای شرکت‌ پخش فرآورده‌های نفتی صرفه اقتصادی ندارد تا جایگاه سوخت در همه نقاط شهر احداث کند بنابراین شهرداری مشهد برای ایجاد جایگاه‌های سوخت وارد عمل شده است.

وی افزود: در این راستا شهرداری مشهد با وزارت نفت به‌منظور رفع مشکل در نقاطی که با کمبود جایگاه سوخت مواجه است و همچنین کمک به کاهش آلایندگی هوا و ترافیک در سطح شهر جایگاه‌های سوخت تک سکو ایجاد می‌کند.

مدیر منابع انسانی، پشتیبانی و رفاه شهرداری مشهد گفت: با این طرح ۳۰ جایگاه تک سکو در مشهد با امکان سوخت‌گیری هم‌زمان ۶ خودرو ایجاد می‌شود که هر سکو یک اپراتور دارد. ۱۵ سکو از این تعداد در جایگاه‌های سی ان جی و مابقی در معابر شهر احداث می‌شود.

وی تصریح کرد: این سکو‌ها در جایگاه‌های سی.ان.جی شهرداری و معابر شهر که از جانمایی صورت گرفته و همچنین مطالعات ترافیکی آن انجام شده، ایجاد می‌شود. این امکان دارای پراکندگی مناسبی در شهر به‌ویژه هسته مرکزی شهر که با مشکل کمبود جایگاه مواجه است، احداث می‌شود.

رجایی‌خراسانی با اشاره به انتشار فراخوان عمومی و مناقصه محدود برای این جایگاه‌ها خاطرنشان کرد: در این راستا طی چند روز آینده فراخوان عمومی این پروژه منتشر می‌شود و افراد توانمند می‌توانند به این حوزه ورود پیدا کنند.

طراحی ۸۵ نقشه شهر مشهد در حوزه‌های مختلف مدیریت شهری

محمدجواد رجائیان گفت: امروزه استفاده از آمار و اطلاعات نقش مهمی در برنامه‌ریزی عرصه‌های مختلف از جمله مدیریت شهری ایفا می‌کند و مدیریت شهری با استفاده از آمار و رصد آنها بر روی نقشه‌ها می‌توانند تصمیمات بهتری اخذ کند.

وی عنوان کرد: از طرفی این اطلاعات اگر روی نقشه نمایش داده شود، اهمیت و جایگاه ویژه‌ای پیدا می‌کند، چراکه در یک نگاه می‌توان وضعیت موجود پراکندگی عوارض را روی نقشه مشاهده کرد و به تصمیم‌گیری و برنامه‌ریزی مدیران ارشد شهری در زمینه رسیدن به وضعیت مطلوب شهر کمک شایانی کرد.

رجائیان اضافه کرد: در همین راستا گروه SDI سازمان فاوا، به طراحی ۸۵ نقشه شهری در ابعاد ۲۹× ۲۱ سانتی‌متر با موضوعات مختلف در حوزه جمعیت، بهداشت و درمان، اقامتی و گردشگری، حمل و نقل، فرهنگی و اجتماعی، مذهبی، محیط زیست شهری، مناطق شهرداری و… اقدام کرده است.

مدیرعامل سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری مشهد گفت: نقشه‌های مذکور برای کتاب آمارنامه شهر مشهد که هر ساله توسط مدیریت آمار، تحلیل و ارزیابی عملکرد منتشر می‌شود، طراحی شده است.

رجائیان خاطرنشان کرد: برای طراحی این نقشه‌ها، ۴۵۰ نفر ساعت کارشناسی زمان صرف شده است و ماخذ تمام نقشه‌های طراحی شده از سامانه زیر ساخت اطلاعات مکانی شهر مشهد (Sdi.mashhad.ir) و سرشماری نفوس و مسکن سال ۱۳۹۰ مرکز آمار ایران بوده است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

15 − دوازده =

دکمه بازگشت به بالا