خراسان

صادرات گیاهان دارویی خراسان رضوی به ۵۰ کشور دنیا

مشهد| صادرات گیاهان دارویی خراسان رضوی به 50 کشور دنیا

هاشم نقیبی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در مشهدمقدس اظهار داشت: گیاهان دارویی تولید شده از خراسان رضوی دارای کیفیت بسیار بالایی هستند و به همین علت کشورهای زیادی در دنیا خواستار این دسته از محصولات کشاورزان استان هستند.

وی با بیان اینکه انواع گیاهان دارویی که در خراسان رضوی تولید می‌شوند به بیش از ۵۰ کشور در دنیا صادر می‌شوند خاطرنشان کرد: آلمان، استرالیا، آمریکا، ایتالیا، سوئد، ژاپن، ترکیه، اسپانیا و مالزی از جمله کشورهایی هستند که خریدار گیاهان دارویی تولید شده در خراسان رضوی هستند.

مدیر امور باغبانی سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی با اشاره به بحران آب موجود در خراسان رضوی، تأکید کرد: کاشت این دسته از گیاهان با نیاز آبی کمی که دارند علاوه بر ایجاد اشتغال و ارزش افزوده برای روستائیان در مدیریت بحران آب نیز می‌تواند اثرگذار باشد.

نقیبی ادامه داد: در ۵ ماهه ابتدایی امسال میزان صادرات گیاهان دارویی در خراسان رضوی حدود ۶۵۰ تن بوده که انتظار می‌رود این میزان تا پایان سال به ۲ برابر افزایش یابد همچنین رایزنی‌هایی با کارخانجات دارویی و  بهداشتی خارج از کشور انجام شده که مواد اولیه مورد نیاز خود را از خراسان رضوی تأمین کنند.

وی میزان اراضی زیر کشت گیاهان دارویی  در خراسان رضوی را ۱۹ هزار و ۳۳۵ هکتار اعلام کرد و افزود: از این میزان، سالانه ۱۲ هزار و ۲۰۰ تُن انواع گیاهان دارویی از جمله زیره، گل محمدی، آویشن، گل ختمی و نعنا فلفلی محصول برداشت می‌شود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دو + دوازده =

دکمه بازگشت به بالا