مشهد

طرح”نائب الزیاره” امام رضا(ع) به صورت بین المللی در مشهد برگزار شود

لحظه سال تحویل در حرم امام رضا(ع)

رئیس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی خراسان رضوی گفت: طرح” نائب الزیاره” به دلیل ترویج فرهنگ رضوی بین تمام مردم جهان باید به صورت فراملی و بین المللی برگزار شود.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از مشهد مقدس، محمد رضا امینی درباره طرح “نائب الزیاره” اظهار داشت: در دین مبین اسلام هم به مسلمانان این اجازه را داده  و مورد تاکید قرار داده است تا به نیابت از دیگران اعمالی همچون مناسک حج را انجام دهند.

وی افزود: طرح” نائب الزیاره” که یک طرح فرهنگی ارزشمند برای ترویج و تثبیت فرهنگ رضوی است و در اسلام جایگاه ویژه ای دارد.

رئیس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی خراسان رضوی درباره مقطعی  یا دائمی بودن این طرح عنوان کرد: با توجه به اینکه مدیریت گردشگری شهرداری مشهد برای دومین سال متوالی اقدام به برگزاری این طرح کرده؛ باید نقاط مثبت و منفی این طرح را ارزیابی و مورد بررسی افراد صاحب نظر قرار دهد تا از این طریق بتوان در مورد مقطعی  یا دائمی بودن این طرح تصمیم گرفت.

وی با بیان اینکه طرح  ” نائب الزیاره” باید  دائمی شود؛ گفت: طرح ” نائب الزیاره” نه تنها به صورت ملی بلکه باید به صورت فرا ملی و بین المللی برگزار شود.

امینی خاطرنشان کرد: این طرح به دلیل اینکه با هدف گسترش فرهنگ رضوی است باید به صورت گسترده حداقل از ایرانیان مقیم کشور شروع شود و از آنها برای شرکت در طرح” نائب الزیاره” دعوت به عمل آید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

یک × 1 =

دکمه بازگشت به بالا