مشهد

طرح “نذر خون” برای نخستین‌بار در مشهد اجرا می‌شود

اهدا خون

رئیس شورای هیئت‌های مذهبی مشهدمقدس گفت: برای نخستین‌بار در کشور طرح نذر خون با در هیئت‌های مذهبی اجرا می‌شود.

به گزارش خبرگزای تسنیم از مشهد مقدس، به‌نقل از آستان‌نیوز، به همت شورای هیئت های مذهبی مشهد همزمان با آخرین روز از ماه ذی الحجه، مراسم استقبال از ماه محرم الحرام با حضور عاشقان و پیرغلامان اباعبدالله الحسین(ع) در حسینیه امام رضا‌(ع) برگزار شد.

در این مراسم سید مهدی طباطبایی؛ رئیس شورای هیئت‌های مذهبی مشهد اظهار داشت: همسایه حضرت رضا(ع) بودن یک افتخار بسیار بزرگ برای ماست و باید قدر این نعمت را بدانیم.

وی افزود:‌ ما باید به‌عنوان عاشقان اباعبدالله زیبایی‌های هیئت را به مردم نشان دهیم و آسیب‌ها را شناسایی کرده و آنها را اصلاح کنیم. باید این مسئله را بدانیم که مهمترین زیبایی هیئت اقامه نماز اول وقت است، چرا‌که ما هر چه داریم از نماز اول وقت است و باید این مسئله در بین جوانان هیئتی تبیین شود.

رئیس شورای هیئت‌های مذهبی مشهد‌مقدس گفت: باید این مسئله را بدانیم که این نماز است که انسان را به رشد و سعادت می‌رساند و نباید بگذاریم که افرادی که خارج از هیئت هستند، بگویند هیئتی‌ها نسبت به نماز بی‌تفاوتند. در روز تاسوعا و عاشورا در هنگام اذان هیچ هیئتی نباید مشغول به عزاداری باشد بلکه باید تمامی هیئت‌ها در حال اقامه نماز باشند.

طباطبایی بیان کرد: یکی دیگر از زیبایی‌های هیئت‌ها ترویج قرآن و عمل به آن است و چه نیکو است که در همه هیئت‌ها به صورت دسته جمعی یک صفحه قرآن خوانده شود.

وی با اشاره به اینکه هفته نخست محرم الحرام هفته امر به معروف نامیده شده است، خطاب به تمامی عاشقان حضرت سیدالشهداء گفت: امر به معروف یک اصل دینی است نه یک دستور دولتی و تمامی ما موظف هستیم که نسبت به ولنگاری ایجاد شده حساس باشیم و به کسانی که هوشیار نیستند، تذکر دهیم.

رئیس شورای هیئت‌های مذهبی مشهد‌مقدس تصریح کرد: آمریکا، اسرائیل و انگلیس باید این را بدانند تا زمانی که عاشورا و حسین بن علی علیه السلام است، آن‌ها هیچ غلطی نمی‌توانند انجام دهند.

طباطبایی بیان کرد: امروز قمه‌زنی در هیئت‌های مذهبی جایگاهی ندارد. شورای هیئت‌های مذهبی مشهد با همکاری سازمان انتقال خون طرح نذر خون را راه‌اندازی کرده که امیدواریم با اجرای این طرح بتوانیم فرهنگ نذر خون را در سراسر کشور نهادینه کنیم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هشت + شش =

دکمه بازگشت به بالا