ورزش

عابدینی: ۱۵ سال دیگر هم با صدا و سیما برای حق پخش به توافق نمی‌رسیم

عضو هیات رئیسه سازمان لیگ گفت: اگر با همین منوال با صدا و سیما پیش برویم ۱۵ سال دیگر هم برای حق پخش تلویزیونی به توافق نمی‌رسیم.

خبرگزاری فارس: عابدینی: ۱۵ سال دیگر هم با صدا و سیما برای حق پخش به توافق نمی‌رسیم/انتظارها از تیم امید بسیار بالاست

 

امیر عابدینی در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس، در مورد همکاری نکردن باشگاه نفت با تیم امید و در اختیار قرار ندادن سه بازیکنش گفت: باید برنامه‌هایی را که براساس روزهای فیفا و یا تعریف خودمان به صورت عرف شده را قبول کنیم. این در حالی است که از تیم امید توقعات عجیب و غریب داریم. تیمی که سال‌هاست به المپیک نرفته و این بار به این تیم خوب رسیدگی می‌شود. با این حال کار سخت و سنگینی در مقدماتی المپیک دارد. ضمن اینکه نمی‌توان از تیمی که بازیکن در اختیارش قرار نداده‌ایم توقع داشت. البته باید برنامه‌ها در ابتدای فصل دیده شده باشند و خلق‌الساعه برنامه‌ریزی نشده باشد.

وی ادامه داد: همه باشگاه‌ها اکنون این مسئله را قبول دارند که اگر در فوتبال در سطح ملی حرفی برای گفتن نداشته باشیم هم بازار فوتبال را از دست می‌دهیم و هم کرسی‌های بین‌المللی و هم رده‌بندی‌های بین‌المللی را از دست خواهیم داد. به همین دلیل است که باشگاه‌ها با تیم امید همکاری می‌کنند. تیم نفت هم شرایط بحرانی دارد. با این حال آنها نیز راضی شدند به تیم امید بازیکن بدهند.

عضو هیات‌رئیسه سازمان لیگ در مورد حق پخش تلویزیونی فوتبال گفت: ما همچنان پیگیر این مسئله هستیم و درخواستی هم به دبیرخانه تشخیص مصلحت نوشته‌ایم تا مجمع تشخیص مصلحت نظام راهکاری را در این مورد ارائه کند و حق پخش تلویزیونی به صورت قانونمند در بیاید.

وی ادامه داد: اقبالی که فوتبال از بحث حق پخش تلویزیونی انجام داد را از طرف صدا و سیما شاهد نبودیم و اگر بخواهیم کار را به همین منوال پیش ببریم 15 سال طول می‌کشد تا قرارداد حق پخش تلویزیونی امضا شود. در حال حاضر چماق انحصاری بر روی سر همه رشته‌های ورزشی هست و ما نمی‌خواهیم این مسئله را به محاکم خارج از کشور ببریم بلکه می‌خواهیم از طریق محاکم داخلی این مسئله را پیش ببریم که اکنون بالاترین مرجع همان مجمع تشخیص مصلحت نظام است و سردار محسن رضایی دستور بررسی این مسئله را داده‌اند و کمیسیون ویژه‌ای هم در تشخیص مصلحت برای حق پخش تلویزیونی تشکیل شده است که امیدواریم از این طریق به نتیجه برسیم و مشکلات فوتبال یکبار برای همیشه حل شود.

عابدینی در مورد وضعیت IPTV گفت: در حال حاضر مسئولان صدا و سیما در آرامش کامل هر یکی دو ماه یکبار جلسه‌ای در این مورد برگزار می‌کنند و حرف‌های ما را می‌شنوند و جلسه‌ای تشکیل می‌دهند. امیدوارم مدیران صدا و سیما از کاخ‌ بلورین خود بیرون بیایند و ببینند که در جامعه چه خبر است.

وی در مورد اینکه امکان دارد دوباره دوربین‌های تلویزیونی به ورزشگاه‌ها راه داده‌ نشود، گفت: نه این اتفاق رخ نمی‌دهد زیرا این مسئله قهر با خود فوتبال است. یکبار این کار را تجربه کردیم و کار به شورای امنیت رسید و در نهایت به فوتبال گفته شد دوربین‌ها راه داده شود. ما برای حق پخش تلوزیونی حرف بی‌ربطی نمی‌زنیم. صدا و سیما ساعت‌ها برنامه خود را با فوتبال پر می‌کند. آیا این فوتبال به اندازه یک سریال طنز ارزش پرداخت هزینه‌هایش را ندارد. فوتبال و ورزش که یک هنجار است باید به حقوقش توجه شود. 30 هفته لیگ داریم و اگر فقط صدا و سیما دو بازی را در هفته پخش مستقیم کنند در واقع در هر هفته سه ساعت برنامه از فوتبال پخش می‌شود. نصف هزینه ساخت یک سریال را به فوتبال بدهند.سازمان لیگ برای دریافت حق پخش تلویزیونی حتی از مراجع عالی‌قدر تقلید هم استفتا کرده است که اکثریت آن بزرگواران هم اعلام کرده‌اند که جایز نیست که پول حق پخش تلویزیونی پرداخت نشود.

عابدینی در مورد انتخابات فدراسیون فوتبال و اینکه کفاشیان گفته که می‌خواهد بازهم در انتخابات شرکت کند، گفت: اینکه کفاشیان گفته می‌خواهم در انتخابات فدراسیون فوتبال شرکت کنم معنایش این نیست که حتما رای هم می‌آورد. مجمع فوتبال غیرقابل پیش بینی است و برای انتخاب رئیس چالش رای وجود خواهد داشت و اینگونه نیست که گزینه وزارت ورزش یا هر فرد دیگری مطمئن باشد که رای می‌آورد

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

یک × 3 =

دکمه بازگشت به بالا