مشهد

عاملان کلاهبرداری یک میلیارد ریالی در فضای مجازی خراسان‌رضوی دستگیر شدند

دستگیری

فرمانده انتظامی خراسان رضوی گفت: عاملان کلاهبرداری یک میلیارد ریالی در فضای مجازی خراسان‌رضوی دستگیر شدند.

سردار قادر کریمی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در مشهدمقدس اظهار داشت: در پی دریافت پرونده‌ای از دادسرا مبنی بر اینکه فردی با اغفال شهروندان در سایت دیوار اقدام به کلاهبرداری‌های سریالی کرده کاراگاهان اداره مبارزه با جعل و کلاهبرداری پلیس آگاهی خراسان رضوی به دستور بازپرسی شعبه ۲۳۰ مشهد تحقیقات خود از یک شاکی پرونده که ساکن روستایی در شهرستان بردسکن بود آغاز کردند.

وی خاطرنشان کرد: شاکی پرونده در اظهارات خود به کارآگاهان ادعا کرد در سایت دیوار آگهی‌هایی با مضمون دریافت وام‌های ۱۲۰-۱۸۰ و ۲۱۰ میلیون تومانی روبرو شده و با فرد مورد نظر تماس گرفته و با او در مشهد قرار ملاقات گذاشته است. شاکی در ادامه اظهاراتش گفت متهم که «علی» نام دارد با چرب‌زبانی اعتماد او را جلب و در ابتدا با دریافت مبالغ از پنج میلیون ریال تا ۷۳۰ میلیون ریال به منظور عقد قرارداد، وعده‌های واهی برای دریافت وام داده و سپس متواری شده است.

سردار کریمی افزود : کارآگاهان پلیس آگاهی با ترسیم چهره فرضی متهم و اقدامات پلیسی و با استفاده از سامانه‌های اطلاعاتی مخفیگاه عامل این کلاهبرداری‌های مجازی را در منطقه سیدی مشهد شناسایی و وی را دستگیر کردند.

وی گفت: متهم ۲۲ ساله که بیکار است و به مواد مخدر اعتیاد دارد در بازجویی‌های اولیه همدست خود را نیز معرفی کرد. کارآگاهان بلافاصله متهم دیگر این پرونده که جوانی ۲۶ ساله است را دستگیر و از وی یک دستگاه خودروی سواری دنا توقیف کردند.

فرمانده انتظامی خراسان رضوی با اعلام اینکه تاکنون ۶ مالباخته در این زمینه شناسایی شده‌اند بیان داشت: در بررسی انجام یافته ارزش ریالی این پرونده به بیش از یک میلیارد ریال برآورد و متهمان به همراه پرونده متشکله به دادسرای شعبه ۲۳۰ مشهد معرفی شدند. تحقیقات از این دو کلاهبردار مجازی برای کشف دیگر اقدام‌های مجرمانه آنان ادامه دارد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

چهارده + 5 =

دکمه بازگشت به بالا