مشهد

فاز پایانی پارک خطی کامیاب مشهد تا پایان سال به بهره‌برداری می‌رسد

اخبار کوتاه سیستان و بلوچستان

مشاور شهردار مشهد مقدس از به بهره برداری رسیدن فاز پنجم و پایانی پارک خطی کامیاب خبر داد.

 محمود عیدی با بیان اینکه سطح سبز موجود در منطقه ثامن را بالغ‌بر ۷۱ هزار مترمربع و این آمار هر ساله در حال افزایش است اظهار داشت: سرانه فضای سبز موجود در منطقه ثامن را ۵ مترمربع به ازای هرنفر بوده و این در حالی است که نسبت به ۱۰ سال گذشته بیش از  ۴متر مربع به سرانه منطقه افزوده شده است.

مشاور شهردار مشهد مقدس مساحت پارک خطی کامیاب را ۹ هزارمترمربع اعلام کرد و گفت: فاز پنجم این پارک در زمینی به مساحت سه هزار و ۲۰۰ مترمربع اجرایی  و برای اتمام آن چهار میلیارد ریال اعتبار درنظر گرفته شده است.

عیدی افزود: فاز پنج پروژه پارک خطی شهید کامیاب در راستای فازهای قبلی و در حاشیه بلوار شهید کامیاب، حدفاصل راه آهن تا تقاطع غیر هم‌سطح شهید گمنام، احداث می‌شود و تا پایان سال به بهره برداری می‌رسد.

وی در پایان خاطرنشان کرد: تا پایان سال جاری، تعداد ۹ پروژه فضای سبز به مساحت بالغ بر پنج هزار مترمربع در منطقه ثامن به بهره‌برداری می‌رسند که سبب افزایش سرانه فضای سبز در منطقه نیز می‌شوند.

افزایش انگیزه خرید شهروندان با ارائه تخفیفات جزیره‌ای در ۹ فروشگاه منتخب

احمد محبی مدیرعامل سازمان میادین میوه و تره‌بار و ساماندهی مشاغل شهری شهرداری مشهد اظهار داشت: با ارائه تخفیفات ویژه در فروشگاه‌های شهر ما در دوره‌های مختلف در طول سال استقبال شهروندان نسبت به خرید افزایش می‌یابد.

وی بیان کرد: حمایت از تولیدکنندگان داخلی و حقوق مصرف‌کنندگان سرلوحه کار فروشگاه‌های شهر ما قرار دارد و تمامی محصولات موجود در فروشگاه‌های شهر ما با برند ایرانی و با تخفیفات دائمی عرضه می‌شوند.

محبی در ادامه با اشاره به ایجاد راهکارهای انگیزشی برای افزایش انگیزه خرید محصولات داخلی بیان کرد: با توجه به اعلام آمادگی برخی تولیدکنندگان داخلی مبنی بر ارائه تخفیفات ویژه علاوه بر تخفیفات دائمی در ۹ فروشگاه منتخب شهر ما واقع در میرزا کوچک خان، توس، میثاق، مهرگان، جهان آرا، شریعتی، عبدالمطلب، هدایت و پنج‌تن با تخفیفات ۳۰ تا ۵۰ درصد عرضه می‌شوند.

مدیرعامل سازمان میادین میوه و تره‌بار و ساماندهی مشاغل شهری خاطرنشان کرد: جشنواره تخفیفات جزیره‌ای تا ۳۰ دی‌ماه جاری در فروشگاه‌های منتخب ادامه دارد.

نصب پل عابر پیاده در محور مشهد- باغچه

مجید بخت‌آزما سخنگوی سازمان حمل و نقل و ترافیک شهرداری مشهد از نصب یک دهانه پل عابر پیاده در محور مشهد-باغچه خبر داد و گفت: محور مشهد-باغچه پرترددترین محور ورودی شهر است و سالانه جمع زیادی از مسافران و زائران امام هشتم(ع) در این معبر تردد می‌کنند. به همین منظور یک دهانه پل عابر پیاده با هدف افزایش سطح ایمنی برای عابران پیاده و سهولت تردد در محور مشهد-باغچه مقابل اداره هواشناسی نصب شد.

وی با تاکید بر اینکه ایمن‌سازی معابر و محورهای سطح شهر در دستور کار این سازمان قرار دارد عنوان کرد: برای این منظور سالانه معابر پرتردد و مهم شهر شناسایی و اولویت‌بندی می‌شوند تا کار ایمن‌سازی آن معابر با احداث پل عابر پیاده، نصب تابلو، خط‌کشی، ایجاد موانع و غیره انجام شود.

سخنگوی سازمان حمل و نقل و ترافیک شهرداری مشهد با اشاره به اینکه نصب این پل دو هفته به طول انجامید، خاطرنشان کرد: این پل با اعتبار ۱۶۵ میلیون تومان احداث شده است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

18 − یازده =

دکمه بازگشت به بالا