مشهد

قیمت “برنج داخلی” در بازار مشهد کاهش یافت

برنج

رئیس اداره نظارت و بازرسی سازمان صنعت, معدن و تجارت خراسان‌رضوی گفت: قیمت برنج تولید داخلی در بازار مشهد با حدود ۱۰ درصد کاهش به میزان ۱۱ هزار ریال در هر کیلو کاهش یافت.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از مشهد مقدس، به‌نقل از روابط عمومی سازمان صنعت, معدن و تجارت خراسان رضوی، علی باخرد اظهار داشت: با اقدامات و پیگیری‌های صورت گرفته توسط اداره نظارت و بازرسی سازمان صنعت، معدن و تجارت و با همکاری اتحادیه و اعضا صنف برنج و عمده‌فروشان، قیمت برنج تولید داخلی حدود 10 درصد به میزان 11 هزار ریال در هر کیلو کاهش یافت.

وی افزود: در پی افزایش نرخ انواع برنج‌های ایرانی در هفته‌های اخیر، بازرسان این  اداره با همکاری اتحادیه مربوطه و تعدادی از اعضا صنف اقدام به بررسی و کارشناسی موضوع نموده که این اقدام سبب کاهش نرخ برنج ایرانی در سطح عمده فروشان مشهد شد که ادامه این روند کاهش نرخ، در خرده‌فروشی‌های سطح شهر نیز بروز خواهد نمود.

باخرد تاکید کرد: شهروندان می‌توانند در صورت مشاهده هرگونه تخلف اقتصادی از جمله گران‌فروشی و عدم صدور فاکتور مراتب را از طریق تلفن 124 به ستاد خبری سازمان صنعت، معدن و تجارت گزارش دهند.

صادرات بیش از 353 هزار دلار فرش دستباف در 6 ماهه سال 95

معاون امور بازرگانی و توسعه تجارت سازمان صنعت, معدن و تجارت خراسان رضوی نیز اظهار داشت: در نیمه نخست سال جاری, 6 هزار و 820 کیلوگرم فرش دستباف به ارزش  353 هزار و 397 دلار, معادل 10 میلیارد و 438 میلیون ریال از گمرکات استان صادر شده است.

علی غفوری مقدم تصریح کرد: ارزش دلاری این میزان صادرات, در مقایسه با مدت مشابه سال قبل 2.6 درصد رشد داشته است. این میزان صادرات شامل انواع فرش دستباف, قالیچه و غیره است که در اندازه‌ها و طرح‌های مختلف, عمدتا توسط قالی بافان استان تولید شده است.

وی افزود: کشورهای نیوزیلند, ازبکستان, قزاقستان, کویت, قطر, هلند, بحرین و لبنان عمده‌ترین مقاصد صادراتی فرش دستباف استان هستند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

چهار × 1 =

دکمه بازگشت به بالا