ایران

«لیست امید» ۴۰ کرسی را در دور دوم انتخابات به دست می‌آورد

اخبارجدید,خبرهای جدید,اخبار جدید

نماینده اصلاح طلب منتخب مردم تهران در مجلس دهم گفت: اصلاح‌طلبان و نیروهای معتدل بیش از ۴۰ تا ۴۵ کرسی را به دست خواهند آورد.

عبدالرضا هاشم‌زایی در گفت‌وگو با  ایلنا، با اشاره به اولویت‌های مجلس دهم گفت: با توجه به رکودی که در حال حاضر در کشور حاکم است، مجلس دهم باید راهکاری را در پیش گیرد که کشور را از رکود خارج کند. این مسئله در شعار راحت اما در عمل بسیار دشوار است؛ آن هم با توجه به عواملی مثل کاهش قیمت نفت، با ایجاد تفاهم در داخل و اجرای برجام با همدلی و رفاقت باید امید را از تریبون‌های مجلس توسعه دهیم.

او افزود: اولویت‌های بعدی، اصلاح یکسری از سیاست‌های داخلی است و ما باید بتوانیم برجام ۲ را در داخل پیاده کنیم. وقتی توانسته‌ایم با قدرت های خارجی به تفاهم برسیم، در داخل نیز باید بتوانیم با قدرت‌های سیاسی به جای تهمت زدن، همدلی و تفاهم ایجاد کنیم.

نماینده منتخب مردم تهران خاطرنشان کرد: اگر همه اعم از مجلس و دولت روی اجرای قانون اساسی تاکید کنیم و حقوق شهروندی را که مغفول مانده اجرایی کنیم، تمامی محدودیت‌ها و مشکلات حل خواهد شد. دولت و مجلس باید دراین زمینه کمک کنند. اگر اختلافها را به صفر نزدیک کنیم تمامی این مسائل حل می‌شود اما در فضای دعوا مشکلات قابل حل نیست.

وی در مورد ممنوع التصویری سیدمحمدخاتمی گفت: ممنوع‌التصویری هیچ فردی جایز نیست و اثری معکوس دارد. اگر مجلس و دولت با یکدیگر همنظر باشند، در کاهش این محدودیت‌ها موثر خواهد بود.

هاشم‌زایی در مورد برآورد خود از نتیجه مرحله دوم انتخابات گفت: به نظر می‌رسد اصلاح‌طلبان و نیروهای معتدل بیش از ۴۰ تا ۴۵ کرسی را به دست خواهند آورد.

نماینده اصلاح طلب منتخب مردم تهران در مجلس دهم در خصوص ریاست مجلس دهم گفت: تا زمانی که انتخابات مرحله دوم برگزار نشود نباید موضوع ریاست مجلس دهم را باز کنیم. معتقدم چند فراکسیون در مجلس دهم شکل می‌گیرد که مهم‌ترین آن فراکسیون اصلاح‌طلبان خواهد بود. فراکسیون‌های اصولگرایان نیز شامل اصولگرایان معتدل و پایداری‌ها خواهد بود. نیروهای مستقل نیز یک فراکسیون تشکیل می‌دهند. فراکسیون نیروهای مستقل در تصمیمهای دیگر فراکسیون‌ها موثر خواهد بود. تجربه نشان داده اگر در مجلس یک گروه اکثریت را داشته باشد، می‌تواند پست‌های کلیدی مجلس را از آن خود کند.

منبع:ایلنا

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

10 − 4 =

دکمه بازگشت به بالا