ورزش

مجموعه “سنجش ورزشی” با همکاری آستان قدس رضوی راه‌اندازی می‌شود

سیدرضا گلدوزیان

سیدرضا گلدوزیان در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در مشهدمقدس اظهار داشت: هیئت پزشکی ورزشی در چند زمینه فعال است نخست در زمینه پشتیبانی ورزش قهرمانی است و در این زمینه قهرمانان را آماده ورود به مسابقات می‌کنیم و پشتیبانی پزشکی آنها را انجام می‌دهیم و تقریباً تمام ورزشکاران ملی پوش ما خدمات توانبخشی را رایگان دریافت می‌کنند.

رئیس هیئت پزشکی و ورزشی خراسان رضوی گفت: کلاس‌های آموزشی برای ورزشکاران و مربیان نیز برگزار می‌کنیم و اینها را مستمر در دستور کار داریم؛ برخی خدمات غربالگری را نیز با قیمت بسیار پائین انجام می‌دهیم و برخی خدمات درمانی را نیز با هماهنگی مراکز طرف قرارداد صورت می‌دهیم.

گلدوزیان ادامه داد: سومین کارکرد هیئت، نظارت بر اماکن ورزشی از نظر رعایت آئین نامه‌های بهداشتی است که با علوم پزشکی در این زمینه هماهنگ هستیم و از مصرف و فروش مکمل‌ها و داروهای نیروزا و مکمل‌های قاچاق جلوگیری کرده و با اکیپی نظارتی در این زمینه فعال هستیم.

وی با اشاره به اینکه عملکرد دیگر هیئت، آموزش موارد مرتبط با سلامت مثل کمک‌های اولیه و روان شناسی ورزشی است ادامه داد: در این زمینه هدف ما ترویج ورزش سالم است؛ همچنین از ابداعات و اختراعات نوین ورزشی حمایت می‌کنیم و هر ورزشکاری هر طرحی دارد به ما مراجعه کرده و ما از آن حمایت می‌کنیم.

گلدوزیان تصریح کرد: برای نخستین بار، “کِش‌های ورزشی و تمرین” در هیئت پزشکی ورزشی خراسان رضوی تولید شده و مورد توجه وزیر ورزش نیز قرار گرفت و یک تولید ملی محسوب می‌شود و اختراعاتی را نیز در دست ثبت داریم و از ایده‌های صاحب‌نظران نیز در این زمینه استقبال می‌کنیم.

رئیس هیئت پزشکی ورزشی خراسان رضوی گفت: کارکرد دیگر هیئت، حمایت از ورزشکارانی است که خودشان به تنهایی بودجه فعالیت در عرصه ورزش را ندارند برای مثال فردی سرمایه لازم را ندارد و می‌خواهد جزئی از یک مجموعه ورزشی بزرگتر باشد و ما در این زمینه تلاش می‌کنیم از وی حمایت کنیم.

وی گفت: آستان قدس رضوی پیشنهاد ایجاد یک مجموعه سنجش ورزشی را داده و در مرحله عقد قرارداد از سوی هیئت پزشکی و ورزشی استان با آستان قدس رضوی در این زمینه هستیم و تفاهم‌نامه‌هایی نیز با دانشگاه علوم پزشکی و دانشگاه آزاد داریم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دو × 5 =

دکمه بازگشت به بالا