ورزش

مرزبان: برخی می‌گفتند با رفتن به سیاه جامگان پا در آتش می‌گذاری/ هیچ‌کس نمی‌تواند جای میثاقیان را بگیرد

علیرضا مرزبان

سرمربی جدید تیم فوتبال سیاه جامگان مشهد گفت: برخی می‌گفتند, با رفتن به سیاه‌جامگان پا در آتش می‌گذاری.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از مشهد مقدس, علیرضا مرزبان در نخستین نشست خبری بعد از انتخابش به‌عنوان سرمربی تیم فوتبال سیاه‌جامگان اظهار داشت: پیشنهاد شده بود که به دلایل مسائل حاشیه‌ای کنفرانس برگزار نشود، ولی ما باید در شفاف‌سازی بهترین عملکرد را داشته باشیم. اکنون اولین جلسه‌ای است که صحبت می‌کنیم و اولین حرف را می‌خواهیم با شما (خبرنگاران)  بزنیم. من در گذشته دو سال اینجا بودم و حرکتی بود که در دل من ماند و احساس خوبی به مردم مشهد داشتم. در شهرهای مختلف ایران بوده‌ام، اما میهمان‌نوازی مردم اینجا را هیچ‌جا ندیده‌ام.

وی ادامه داد: قرار بود برای ماندن در پدیده شرایط مهیا شود، اما تمامی مسائل برای من سخت بود تا تیم را با همه‌ مشکلات هدایت کنم و بعد از آن به پیکان رفتم. ما تیم پیکان را برای حضور در لیگ برتر به خوبی آماده کردیم. ما به لیگ یک رفتیم و پس از بازگشت به لیگ برتر قرارداد دو ساله امضا کردیم، ولی آن موقع به من گفتند تو نمی‌توانی در تیم باشی و باید فرد دیگری تیم را هدایت کند. در ادامه به خونه به خونه رفتم و مسائل مختلف باعث جدایی من از این تیم شد.

مرزبان در خصوص پیشنهاد سرمربیگری سیاه‌جامگان اظهار داشت: در دو روز گذشته صحبت‌هایی با مدیران سیاه‌جامگان انجام شد. علی‌رغم صحبت‌هایی که با من می‌شد و برخی می‌گفتند که با رفتن به سیاه‌جامگان پا در آتش می‌گذاری، اما در نهایت هدایت این تیم را پذیرفتم. دوباره جایگزین شدن میثاقیان خیلی سخت است، ولی این  تقصیر من نیست! این تیم در دو سال گذشته با چنگ و دندان در لیگ برتر مانده است، آن هم درحالی که تیم‌هایی با پشتوانه مالی بهتر سقوط کرده‌اند.

سرمربی تیم فوتبال سیاه‌جامگان مشهد تصریح کرد: احساس خوبی که در مجموعه ورزشی سیاه‌جامگان و شهر مشهد وجود دارد به من انگیزه می‌دهد. این تیم اول شهر مشهد است و ما باید وفاداری خود را به این تیم نشان دهیم. تیم سیاه‌جامگان متعلق به مردم این شهر و لیگ برتر است و احترام خاص خودش را دارد. با وجود تمام مسائل حاشیه‌ای باید به این تیم کمک کنیم.

مرزبان در ادامه به حضور اکبر میثاقیان در این تیم اشاره کرده و گفت: اکبر میثاقیان فصل گذشته معجزه کرد و موفق شد این تیم را در لیگ نگه دارد، اما این اتفاق برای من نیز افتاده است و حرکتی که می‌خواهیم دیگر پیش نمی‌آید و به بن‌بست می‌رسیم. این برای همه مربیان به وجود می‌آید, مانند کارلو آنجلوتی. هیچ‌کس جای میثاقیان را نمی‌تواند بگیرد و هیچ‌وقت هیچ چیز از ارزش‌های او کم نمی‌شود. همه ایران این مربی را به خوبی می‌شناسند. در پیکان پس از صعود به لیگ برتر به من گفتند برای فصل جدید بازیکن نگیرید و این برای من مشخص شد که دیگر من را نمی‌خواهند. بعضی تصمیمات به‌ هم گره می‌خورد و باعث می‌شود هیچ کاری نتوانیم انجام دهیم.

وی ادامه داد: خواهش می‌کنم کمک کنید تا نتیجه بگیریم. این تیم لیاقت این را دارد که بهترین نتیجه را بگیرد و در لیگ برتر بماند. ما می‌توانیم با این مجموعه به شادی مردم مشهد کمک کنیم.

سرمربی تیم فوتبال سیاه‌جامگان مشهد درباره انتخاب رضا عنایتی به‌عنوان کمک مربی این تیم اضافه کرد: وقتی نام سیاه‌جامگان به میان آمد عنایتی به خاطر مردم مشهد این پیشنهاد را قبول کرد. این همان راهی است که انتخاب کرده‌ایم. من اعتقاد قلبی‌ام این است که حسن نیت, پشت این مجموعه است و این مردم با سیاه‌جامگان زندگی می‌کنند. باید بتوانیم موفقیت‌های این تیم را برگردانیم و بهترین راه را برای رسیدن به موفقیت انتخاب کنیم.

مرزبان خاطر نشان کرد: بازیکنی از تیم کنار گذاشته نمی‌شود و تمامی نفرات در تمرینات حضور دارند. ما به وفاداری و مسائل فنی بازیکنان توجه می‌کنیم نگاهی هم به تیم‌های پایه داریم و از آنها استفاده می‌کنیم، همانند حسین مهربان که در پدیده او را شناسایی کردیم.

«این تیم توانایی قرار گرفتن در میانه جدول را دارد»، سرمربی تیم سیاه‌جامگان با بیان این جمله گفت: به بازیکنان تیم گفته‌ایم نظرات خود را بیان کنند که چه تفاوتی با تیم صدر جدول دارند.

وی با بیان اینکه بازیکن باید از نظر مالی و کیفیت توجیه داشته باشد، اظهار داشت: تیم جوانان و امید سیاه‌جامگان را بررسی کرده‌ایم و دو سه بازیکن خوب در تیم جوانان شناسایی کرده‌ایم. انتخاب بازیکن خوب اهمیت دارد.

مرزبان همچنین تصریح کرد: ۹ سال در فوتبال ایران بودم و نتایج خوبی گرفته‌ام. من در انتخاب تیم سیاه‌جامگان ریسک نکرده‌ام. قبل از شروع لیگ که به من پیشنهاد شده بود گفتم که انتخاب میثاقیان برای مشهد بهتر است. تیم سیاه‌جامگان متعلق به مردم است و اگر من هم نتایج خوبی نگیرم و به بن‌بست برسم از این تیم می‌روم.

وی بیان کرد: حضور رضا عنایتی در کادر فنی تیمم افتخاری است. ما به کادر فنی گذشته گفته‌ایم هر کسی که می‌خواهد می‌تواند بماند همچنین با هولگه ماخ صحبت کرده‌ایم تا به تیم اضافه شود. وی در آلمان و تیم‌هایی مانند گلادباخ مربی بوده و سابقه خوبی دارد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

یک × 3 =

دکمه بازگشت به بالا