مشهد

مساجد مشهد میزبان رویداد هنری «مناره» می‌شوند

مساجد مشهد میزبان رویداد هنری «مناره» می‌شوند

مهدی ابراهیمی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در مشهدمقدس درباره روند برگزاری رویداد هنری «مناره» اظهار داشت: این طرح شامل برگزاری کلاس‌ها و کارگاه‌های آموزشی هنری در ۸ مسجد از مناطق مختلف شهر مشهد و در سه بخش نمایش، شعر و داستان می‌شود.

معاون فرهنگی هنری حوزه هنری انقلاب اسلامی خراسان رضوی افزود: مسجد همواره پایگاه فعالیت‌های مردمی و اجتماعی بوده اما چند سالی است اجرای برنامه‌های هنری در مساجد برخلاف دهه‌های ۶۰ و ۷۰ مغفول مانده است.

ابراهیمی بیان کرد: در این طرح قصد داریم همزمان با ایام فراغت دانش‌آموزان و جوانان در فصل تابستان، این سنت پسندیده را احیا کرده و همچنین دامنه فعالیت‌های حوزه هنری را در سطح شهر گسترده‌تر کنیم.

معاون فرهنگی حوزه هنری خراسان رضوی تصریح کرد: مرکز رسیدگی به امور مساجد خراسان نیز در رابطه با اجرای این طرح اعلام آمادگی کردند و طبق برنامه تدوین شده، در مرحله اول، ۱۲ جلسه کارگاه آموزشی با اعزام مربی توسط حوزه هنری خراسان رضوی به مساجد، برگزار و پس از شناسایی اولیه استعدادها، برنامه در مرحله دوم بصورت تخصصی‌تر دنبال می‌شود که درصدد هستیم در ادامه از ظرفیت مدارس نیز استفاده کنیم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

18 − 14 =

دکمه بازگشت به بالا