مشهد

مشهدی‌ها از ابتدای دی‌ماه تنها ۲ روز “هوای پاک” داشته‌اند

آلودگی هوای مشهد

محمد پذیرا در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در مشهدمقدس اظهار داشت: از ابتدای شب گذشته روند آلودگی هوا در مشهد افزایشی بوده و از نیمه شب تا نیم ساعت قبل روند آلودگی هوا کاهشی بوده و از شاخص از عدد ۱۱۵ در حال کاهش است.

پذیرا بیان کرد: این آب و هوا در حال حاضر مختص کلانشهرها است اما برخی اطلاع‌رسانی‌ها نیاز است؛ از صبح امروز تمامی گشتی‌های ما در سطح شهر فعال هستند تا اطلاع رسانی لازم صورت گیرد و از برخی فعالیت‌ها جلوگیری شود.

مدیر محیط زیست شهرداری مشهد گفت: کاهش آلودگی هوا باید تبدیل به دغدغه اصلی مردم شود؛ برخی آتش سوزی‌ها در سطح شهر نیز میزان و ضریب آلودگی هوا را افزایش داده است و در روزی که تعطیل می‌کنیم نیز میزان آلودگی هوا باید کاهش یابد.

پذیرا خاطرنشان کرد: از ابتدای دی ماه امسال در مشهد مقدس فقط دو روز هوای پاک داشتیم، ۱۳ روز نیز هوا ناسالم بوده و بقیه روزها هوا سالم بوده است.

وی بیان کرد: زیرساخت‌های لازم برای کاهش آلودگی هوا در مشهد باید فراهم شود؛ از سوی دیگر باید در فصل زمستان مردم و بخش خصوصی به سمت کاهش مصرف بروند و تمامی این موارد به یکدیگر مانند زنجیره وابسته هستند. از سوی دیگر باید نگاه کلانی به مشهد صورت بگیرد و اگر مشهد مانند بقیه شهرها باشد در این صورت تفاوتی در هوای مشهد ایجاد نمی‌شود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نه − 5 =

دکمه بازگشت به بالا