مشهد

مشهد از ساخت و ساز هتل اشباع شده است

۱۶۴۹۳۶
رئیس اتحادیه هتلداران خراسان رضوی گفت: شهر مشهد از ساخت و ساز هتل اشباع شده و تاسیس واحدهای اقامتی فراوان در این شهر، سطح اشغال هتل‌ها را پایین آورده است لذا باید صدور مجوز واحد اقامتی در این شهر به پایان برسد.

محمد قانعی در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا- منطقه خراسان، با اشاره به نشست هتل‌داران مشهد با منتخبین مردم مشهد در انتخابات شورای اسلامی شهر و روستا، اظهار کرد: منتخبین مردم با نگاه مثبتی به موضوعات مطرح شده از سوی هتلداران ورود پیدا کردند.

وی درباره موضوعات مطرح شده در این نشست مشترک، عنوان کرد: فراهم شدن شرایطی که در آن از تمام امکانات هتل‌ها استفاده شود و اینکه شهر شاد و پرنشاطی را داشته باشیم از جمله موضوعات مطرح شده در این نشست بود.

رئیس اتحادیه هتلداران خراسان رضوی افزود: یکی از سنگین‌ترین سرمایه‌گذاری‌ها، سرمایه‌گذاری در بخش هتل است که این میزان سرمایه‌گذاری در مشهد بی‌نظیر است. برای ۲۰۰ هتل ساخته شده در مشهد حداقل ۲۰ هزار میلیارد تومان هزینه شده است و حال آنکه ۲۰۰ هتل در حال ساخت داریم که هزینه‌های ساخت آنها اگر از این رقم بیشتر نباشد، کمتر نیست.

قانعی خاطرنشان کرد: این حجم از سرمایه‌گذاری نیازمند حمایت است، علت اینکه در سایر شهرها هتل ساخته نمی‌شود این است که این امر توجیحی ندارد. در حقیقت اکثر سرمایه‌گذاران به دلیل در نظر گرفتن بعد معنوی شهر مشهد در این شهر هتل می‌سازند.

وی تصریح کرد: خواسته و مطلوب هتلداران این است که بین هزینه و درآمد آنها تعادل ایجاد شود موضوع دیگر که برای هتلداران دارای اهمیت است افزایش ماندگاری مسافران در مشهد است که میزان ماندگاری به چهار و یا پنج روز ارتقاء پیدا یابد.

رئیس اتحادیه هتلداران خراسان رضوی با بیان اینکه شهرداری عوارضی را مطالبه می‌کنند که درست نیست، تصریح کرد: سنگین‌ترین عوارض در طول چند وقت اخیر از طریق مالیات بر ارزش افزوده از هتلداران اخذ شده است، ما مخالف اخذ مالیات نیستیم بلکه معتقدیم باید در نحوه محاسبه مالیات تجدیدنظر شود.

قانعی ادامه داد: اکنون به شکل مساوی از واحدهای اقامتی مالیات اخذ نمی‌شود و از واحدهای اقامتی غیرمجاز اصلا مالیاتی گرفته نمی‌شود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

14 + 2 =

دکمه بازگشت به بالا