ورزش

مشهد میزبان بازی‌های کشوری بیلیارد می‌شود

مسابقات آسیایی اسنوکر و بیلیارد در کیش

دبیر هیئت بولینگ و بیلیارد خراسان رضوی گفت: آبان ماه امسال مشهدمقدس میزبان بازی‌های کشوری بیلیارد می‌شود.

وحید اثنی‌عشری در گفت وگو با خبرنگار تسنیم در مشهد مقدساظهار داشت: مسابقات بیلیارد قهرمانی خراسان‌رضوی ‌به‌مدت 5 روز و با حضور 63 بازیکن از سراسر استان در مشهد به کار خود پایان داد‌، این مسابقات در دو باشگاه سفیر و شهرگل به‌صورت همزمان برگزار شد.

وی با بیان اینکه 8 داور رسمی و درجه یک و 2 سر داور این مسابقات را داوری کردند افزود: در همین راستا مسابقات را به پایین شهر بردیم تا علاقمندان و ورزشکاران در آن نواحی نیز از آن بهره‌مند شوند بطوریکه دو نفر از مردم همین مناطق به مقام‌های سوم و چهارم رسیدند.

اثنی عشریخاطرنشان کرد: برای ادامه این سری از مسابقات و همچنین ایجاد فضا جهت استفاده علاقه‌مندان از این رشته ورزشی، نیاز به مساعدت و توجه بیشتر شهرداری و شورای شهر نسبت به این رشته ورزشی داریم چرا‌که بر‌خلاف دیگر شهرهای کشور متاسفانه این رشته در مشهد به‌عنوان یک تفریح لوکس نام برده می‌شود.

دبیر هیئت بولینگ و بیلیارد خراسان‌رضوی عنوان کرد: باید محل باشگاه دارای مجوز تجاری باشد‌، اما همانطور که در استقبال بی‌سابقه از برگزاری این مسابقات آن هم در مناطق پایین شهر دیده شد بیانگر این مطلب است که بیلیارد به عنوان یک رشته ورزشی پرطرفدار، علاقه‌مندان زیادی در تمام سنین و همه اقشار جامعه دارد و بر‌خلاف بعضی از تصورات نه تنها به صورت یک تفریح لوکس بلکه به‌عنوان یک رشته ورزشی و همگانی در جامعه مورد استفاده قرار می‌گیرد.

وی تصریح کرد: اگر مشکل بزرگ خانواده بیلیارد خراسان‌رضوی درباره تجاری‌بودن این رشته ورزشی حل نشود متاسفانه شاهد افت و خروج خیلی از ورزشکاران و باشگاه‌ها از فعالیت در این رشته ورزشی خواهیم بود‌.

اثنی عشری بیان کرد: جذابیت این رشته ورزشی، بازیکنانی را از سایر استان‌ها به مشهد می‌آورد، بنابراین ادامه برگزاری این مسابقات نیاز به فرهنگ سازی و معرفی آن به مردم و مسئولان دارد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

13 − 7 =

دکمه بازگشت به بالا