ورزش

مشهد و خراسان رضوی باید یک نماینده در لیگ دسته اول فوتبال داشته باشد

رئیس انجمن عکاسان و خبرنگاران ورزشی خراسان رضوی معتقد است مشهد و خراسان رضوی این ظرفیت را داراست که حداقل یک نماینده در لیگ دسته اول فوتبال داشته باشد.

جواد رستم‌زاده در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در مشهدمقدس اظهار داشت: شاید در ابتدای حضور رئیس جدید هیئت فوتبال استان انتقادات و یک سری تردید در مورد انتخاب وی وجود داشت چون وی سابقه فوتبالی و حضور در ورزش نداشت اما با این حال توانست رای اعتماد مجمع را کسب کند و در حالی که منتظر معرفی کابینه او بودیم، خوشبختانه با انتخاب و تشکیل یک کابینه جوان و پر انرژی تابوشکنی کرد.

وی افزود: در هیئت‌های قبلی معمولا افراد پیشکسوت حضور داشتند که به رغم خوبی‌های این عزیزان ضعف‌هایی نیز وجود داشت اما اعضای جدید عمدتا افراد جوان، پر انرژی و صاحب ایده و خلاق هستند که سبب شدند طراوات و شادابی خوبی در مجموعه هیئت فوتبال شکل بگیرد.

وی تصریح کرد: نقطه ضعفی که در هیئت‌های قبل شاهد آن بودیم یعنی ارتباط خوب و موثر هیات فوتبال استان با فدراسیون فوتبال در دوران حضور اصولی بسیار بهبود یافته است. در دوران ریاست آقای برادران ارتباط خوب شد و در دوران آقای اصولی به نحوی شد که ما توانستیم یک میزبانی بین‌المللی فوتسال در مشهد داشته باشیم، چند مجمع و سمینار آموزشی و قرعه‌کشی لیگ‌برتر فوتبال در مشهد برگزار شد؛ روسای هیئت فوتبال سایر استان‌ها به مشهد آمدند و حتی برخی اردوهای تیم‌های ملی در مشهد برگزار شد.

رئیس انجمن خبرنگاران و عکاسان ورزشی استان خراسان رضوی گفت: طرح استعداد‌یابی هیئت فوتبال خوب بود، اما نکته حائز اهمیت این است که خروجی این طرح چه خواهد بود و زمانی این طرح مثمرثمر است که از دل آن چند بازیکن خوب در آینده وارد سطح اول فوتبال ایران شوند و البته هیئت فوتبال نیز باید دامنه این طرح را گسترش دهد و در شهرستان‌های استان نیز اجرایی شود.

وی با بیان اینکه باید امکانات سخت‌افزاری و آموزشی فوتبال در شهرستان‌ها گسترش پیدا کند، ادامه داد: فوتبال شهرستان‌ها باید از نظر سخت‌افزاری مورد توجه قرار بگیرد، یادمان نرود هیات فوتبال استان مربوط به مشهد نیست؛ اگر چه پایگاه اصلی فوتبال استان مشهد است اما نباید از شهرستان‌ها غافل شویم، از جمله تجهیز زمین‌های فوتبال در شهرستان‌های کوچک و بزرگ استان که اهمیت ویژه‌ای دارد.

رستم‌زاده اضافه کرد: بخشی از این مورد در وظایف اداره کل ورزش و جوانان استان است اما هیئت فوتبال نیز نقش کارشناسی و مستقیم‌تری باید ایفا کند. استعدادیابی در مشهد به خوبی صورت گرفت و نیرو‌‌های جوان و متخصص به استعدادیابی در حاشیه شهر مشغول بودند اما پیشنهاد من این است این طرح در استان فراگیر شود.

رئیس انجمن خبرنگاران و عکاسان ورزشی خراسان رضوی افزود: بعضی از پیشکسوتان در یک سال گذشته انتقاداتی نسبت به بدنه هیئت فوتبال استان داشتند که قابل بررسی است و باید از کمک فکری و نظرات منتقدان استفاده شود.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: احسان اصولی نشان داده مدیریت را بلد است و با اعتماد به جوانان و زیر مجموعه خود نمره قابل قبول گرفت، اما هدف اصولی باید تصاحب یک پست خوب در فدراسیون فوتبال باشد؛ سال‌های زیادی است که مشهد در هیات رئیسه فدراسیون فوتبال نماینده‌ای ندارد.

رستم‌زاده با اشاره به وضعیت تیم‌های حرفه‌ای فوتبال خراسان گفت: نمی‌خواهم مثل همیشه اصفهان را مثال بزنم اما به نظرم چیزی از اصفهانی‌ها کم نداریم، تیم لیگ‌‎برتری ما خوب نتیجه می‌گیرد و باید تلاش کنیم یک تیم لیگ یکی داشته باشیم و اصولی باید رایزنی کند و با جذب اسپانسر افراد را برای تیمداری تشویق کند زیرا تیم داری در لیگ یک برای انگیزه دادن به استعداد‌ها مهم است تا در مسیر موفقیت قرار بگیرند.

وی ادامه داد: نمی‌شود یک نوجوان‌ یا جوان را بدون اینکه امتحان پس داده باشد و صرف اینکه‌ استعداد دارد، وارد تیم لیگ‌برتری استان کنیم، این استعداد‌ها می‌توانند در نماینده استان در لیگ یک آب دیده شوند و بعد از اینکه چهره شدند، در لیگ‌برتر بازی کنند، در مورد فوتسال اقدامات خوبی صورت گرفته اما باز هم جای کار وجود دارد، قطب فوتسال کشور هستیم و استعداد‌های زیادی در این رشته در سراسر استان وجود دارد و آقای اصولی باید استعدادیابی فوتبال را برای فوتسال هم اجرایی کنند. چهره‌های شاخص زیادی در فوتسال داریم و می‌شود از این بازیکنان ملی‌پوش مشهدی در طرح استعدادیابی استفاده کرد.

رئیس انجمن خبرنگاران و عکاسان ورزشی خراسان رضوی با تقدیر از نگاه هیئت فوتبال به بخش بانوان گفت: اقدام هیئت فوتبال استان برای احیای تیم فوتسال بانوان هیئت فوتبال قابل تقدیر است و شاهد هستیم که این تیم‌ در بین تیم‌های برتر لیگ‌برتر فوتسال بانوان قرار دارد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

13 − 6 =

دکمه بازگشت به بالا