خراسان

مشهد| ۲ هزار میلیارد ریال معافیت مالیاتی به شرکت‌های دانش بنیان تعلق گرفت

مشهد| 2 هزار میلیارد ریال معافیت مالیاتی به شرکت‌های دانش بنیان تعلق گرفت

به گزارش خبرگزاری تسنیم از سبزوار، میثم نریمانی با بیان این‌که براساس قانون، شرکت‌های دانش بنیان  از مزایای مالیاتی  بهره مند می‌شوند، تصریح کرد: این معافیت‌ها به عنوان معافیت مالیاتی فروش درآمدی شرکتهای دانش بنیان  محسوب می‌شود که تاثیر بسزایی در شکوفایی و رشد این شرکت‌ها دارد.

وی با بیان این‌که امسال ۱۰ هزار شرکت دانش بنیان در سطح کشور ارزیابی و از این تعداد سه هزار و ۴۰۰ شرکت تائید صلاحیت شدند، خاطرنشان کرد: شرکت‌های تاًیید صلاحیت شده از قوانین حمایتی شرکت‌‌های دانش بنیان و مزایای مالی در قالب صندوق نوآوری و شکوفایی بهره مند می‌شوند.

نریمانی با بیان این‌که امروز  شاهد رونق کسب و کارهای  اینترنی  در کشور هستیم، عنوان کرد: بر اساس برنامه توسعه کشور شرکت‌های خلاق دیجیتال  باید رشد کنند که بر این اساس تاکنون ۲۰۰ شرکت دیجیتال و اینترنتی در سطح کشور ارزیابی شده‌اند.

وی با بیان این‌که مهمترین دولت، توسعه شرکت‌ها و زیست‌بوم دانش بنیان است، عنوان کرد: با توسعه این شرکت ها اساتید و دانشجویان می توانند طرح‌های کاربردی خود را در قالب شرکت‌های درآمدزایی که کسب و کار مشخصی دارند ارائه و آن را به مرحله انبوه‌سازی برسانند.

نریمانی با تاکید براین‌که  در این زیر ساخت‌های مورد نیاز برای فعالیت شرکت‌های دانش بنیان فراهم شده است، گفت: زیر ساخت‌های تاًمین شده در حوزه شرکت‌های دانش بنیان در کشور با زیر ساخت‌های تاًمین شده در سطح بین‌الملل برابری دارد، اما آموزش‌های مهارتی دانشگاهی به سبب مشکلات فضای کسب و کار و به روز نبودن ساختار تاًمین مالی نمی‌تواند به بدنه صنعت متصل شود و این مسئله به عنوان یک ضعف مطرح است که رفع آن در دستور کار قرار دارد.

وی با تاًکید براین‌که رویکرد دفتر سیاستگذاری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری تلاش برای بر اقتصاد پویا در حوزه شرکت‌های دانش بنیان، جذب فناری‌های نوین و استفاده از تکنولوزی‌های روز مبتنی  بر موتورهای توسعه علم و فناوری است، گفت: در تلاش هستیم که این اقتصاد پویا را وارد بدنه اقتصادی کشور کنیم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دوازده − سه =

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا