خراسان

مشکلی برای تامین ارز در خراسان رضوی نداریم

 مشکلی برای تامین ارز در خراسان رضوی نداریم

مشهد- استاندار خراسان رضوی گفت: میزان صادرات ازخراسان رضوی سه برابر واردات بوده و مشکل تامین ارز در این استان نداریم.

به گزارش خبرنگارمهر، علی رضا رشیدیان ظهر پنج شنبه درجلسه کارگروه تسهیل و رفع موانع تولیدی خراسان رضوی اظهارکرد: مشکل تامین ارز نداریم در حال حاضر فقط در خراسان رضوی سال گذشته ۲ میلیارد دلار حجم صادرات استان بود اما میزان واردات در این مدت ۷۰۰ میلیون دلار بوده است که یک سوم صادرات است.

وی افزود: بحث تامین ارز را  به صورت فعال پیگیری می کنیم و رئیس جمهور ورئیس کل بانک مرکزی بر ساماندهی این بازار تاکید دارند، هر چند این ساماندهی در شروع کار  تنش ها و مشکلاتی در بازار ایجاد کرداما مهمترین مشخصه آن شفاف سازی بوده که باید به فال نیک گرفت چنانچه برخی از واردات خودروها و کالاهایی که ضرورتی هم نداشته امروز به راحتی قابل پیگیری است .

استاندارخراسان رضوی ادامه داد:تمامی واحدهای تولیدی استان با توجه به ظرفیت تعاملی و تبادلی که استان با کشورهای هدف دارد باید درصدی از توان تولیدی خود را به حوزه صادرات اختصاص دهند تا از این امکان برای واردات و نیز تهاتر برخی از کالاها و مواد اولیه که در داخل نداریم استفاده شود. 

وی  گفت: در موضوع مشکل تامین مواد اولیه برای واحدهای تولیدی استان باید از محل تولیدات داخلی پیگیری شود و به هیچ وجه نباید واحدها با قطعی مواد اولیه و احیانا توقف تولید مواجه شوند. 

رشیدیان گفت: تمام مواد اولیه و تجهیزات وارد شده به گمرکات باید سریع ترخیص و در اختیار واحدهای تولیدی قرار گیرد و هیچ تولید کننده ای نباید معطل ترخیص مواد اولیه خود شود. 

وی اضافه کرد:  در موضوع مالیات هم باید بررسی شود که تولید کنندگان کالاهای واسطه ای مشمول ۹ درصد مالیات بر ارزش افزوده  می شوند یا خیر؟ و در صورت لزوم این موضوع در سطح کشوری پیگیری شود. 

رشیدیان تاکید کرد: برای نهاده های دامی و کالاهای اساسی سطح یک و دو می توانیم با تعادل در بازار ثانویه ودر قالب سامانه نیما و ثبت این درخواست ها نیازها را تامین کنیم و هیچ مشکلی  وجود ندارد.

استاندارخراسان رضوی گفت: امروز بیش از هر زمان نیازمند هماهنگی و همدلی بین واحدهای تولیدی و دستگاه های دولتی و حاکمیتی هستیم .

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوزده + 14 =

دکمه بازگشت به بالا