ورزش

مشکی‌پوشان-سپاهان؛ حساسیت در انتهای جدول به اوج می‌رسد

دیدار تیم های فوتبال پارس جنوبی جم و سیاه جامگان مشهد

به گزارش خبرگزاری تسنیم از مشهدمقدس، رقابت‌های لیگ برتر باشگاه‌های کشور کم‌کم به روزهای حساس خود نزدیک می‌شود و تکلیف تیم‌های سقوط کننده، قهرمان و همچنین تیم‌هایی که قرار است سهمیه آسیایی کسب کنند به زودی مشخص خواهد شد.

در این میان تیم‌های مشهدی وضعیتی خاص و یا به عبارت بهتر، فوق حساس دارند؛ شاید بتوان گفت این خود دو تیم مشکی پوشان و پدیده بودند که لیگ را برای خود این میزان حساس کردند و مجبور هستند در هفته‌های پایانی لیگ برتر با استرسی مضاعف سراغ رقبای لیگ برتری خود بروند.

مشکی پوشان در هفته آتی رقابت‌های لیگ برتر باید برابر شاگردان منصور ابراهیم زاده در تیم فوتبال سپاهان قرار بگیرند, هر دو تیم به شدت خطر سقوط به دسته پائین ‌تر را احساس می‌کنند و کسب امتیاز و یا به عبارت بهتر کسب تمامی امتیازات برای هر دو تیم از نان شب هم واجب‌تر است.

سپاهان البته شاید با توجه به اینکه در این دیدار مهمان است و باید در مشهد به مصاف مشکی پوشان برود شاید تک امتیاز نیز کارش را راه بیندازد و به همان هم قانع باشد اما مشکی پوشان تساوی و شکست برایش اصلاً تفاوت ندارد زیرا هم اکنون نیز با ۵ امتیاز اختلاف در قعر جدول رده بندی رقابت‌های لیگ برتر قرار دارد و هر طور شده با سرمربی جدید خود که هنوز مشخص نیز نشده باید برابر سپاهان نتیجه لازم را بگیرد.

رضا عنایتی از مشکی‌پوشان استعفا داد تا بار دیگر این تیم مشهدی دچار نوسان و بحران شود؛ تیمی که در تعویض مربی شاید در تمامی ادوار لیگ برتر صدرنشین باشد و مدیران این باشگاه علاقه خاصی به تعویض مربی خود دارند و عنایتی نیز نتوانست با مدیران مشکی پوشان کار کند و در نهایت استعفا داد؛ تیمی که به اعتقاد بسیاری از کارشناسان از نظر سبک بازی بسیار خوب و روان بازی می‌کرد اما در فوتبال همه چیز تحت تاثیر ضربه آخر قرار دارد و شاید هیچگاه بازی خوب امتیازی محسوب نشود.

مشکی‌پوشان باید از دیدار خود برابر سپاهان اصفهان در مشهد، تمامی امتیازات لازم را کسب کند تا کورسوهای امید خود را برای بقا در رقابت‌های لیگ برتر همچنان زنده نگاه دارد، مشکی پوشان با این شرایط البته غریبه نیست و ید طولایی در تجربه این شرایط دارد و در دو فصل اخیر، همواره در هفته پایانی بوده که با برتری برابر ملوان و پرسپولیس، پای برگه بقای خود در لیگ برتر مهر زده است و امیدوار است این فصل نیز این معجزه بار دیگر برایش تکرار شود.

روند نتیجه‌گیری مشکی پوشان به نحوی است که اگر همین روند را بخواهد ادامه دهد شاید در این فصل دیگر کارش به بازی پایانی هم نرسد و خیلی زودتر از اینها غزل خداحافظی از لیگ برتر را بخواند، اتفاقی که اصلاً برای مشهدی‌ها خوشایند نیست و دوست دارند تیمشان در لیگ برتر باقی بماند؛ هرچند استقبال چندانی نیز از بازی‌های تیم خود نمی‌کنند.

سپاهان اما در سوی دیگر اصلاً تصور نمی‌کرد که در این فصل از رقابت‌های لیگ برتر با این وضعیت عجیب و غریب دچار شود، تیمی که در یک دهه اخیر جزو پرافتخارترین تیم‌های ایران بوده و حتی در مقطعی به رقابت‌های جام باشگاه‌های جهان نیز صعود کرد این روزها اصلا حال و روز خوشی ندارد و ممکن است با کوچک‌ترین لغزشی با رقابت‌های لیگ برتر خداحافظی کند.

جدال دو تیم مشکی پوشان و سپاهان اصفهان در مشهد قطعاً تکلیف بسیاری از معادلات پائین جدول رقابت‌های لیگ برتر باشگاه‌های کشور را مشخص خواهد کرد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

15 + 18 =

دکمه بازگشت به بالا