خراسان

معضل ۱۳ ساله ۱۰۰۰ هکتار از اراضی محدوده مشهد چاره‌اندیشی می‌شود

رئیس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای شهر مشهد خواستار تعیین تکلیف معضل ۱۳ ساله ۱۰۰۰ هکتار از اراضی محدوده شهر مشهد شد.

محمدهادی مهدی‌نیا در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در مشهدمقدس اظهار داشت: موضوع تعیین تکلیف ۱۰۰۰ هکتار زمینی که در محدوده شهر مشهد قرار گرفته، مهم و قابل توجه است، چراکه طرح تفصیلی این اراضی هنوز تهیه و ابلاغ نشده است.

رئیس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای شهر مشهد بیان کرد: بخش زیادی از این اراضی مورد اختلاف شهرستان‌های طرقبه شاندیز و مشهد است که حل این معضل از سطح مدیریت شهری بالاتر است و از استاندار خراسان رضوی درخواست داریم جلسه‌ای با حضور وزیر کشور و وزیر راه و شهرسازی و معاونان مربوط تشکیل و به این معضل ۱۳ ساله خاتمه دهند.

مهدی‌نیا بیان کرد: مادامی که مسئله اختلاف خط حریم و محدوده شهرستان‌ طرقبه‌ شاندیز حل نشود، ۱۰۰۰ هکتار زمین یاد شده و ۵۵۰ هکتار زمین در محدوده شهر مشهد که در محل تقاطع طرقبه‌ شاندیز و مشهد واقع شده‌است، بلاتکلیف خواهد ماند.

وی تصریح کرد: اتصال بولوار سجادیه به جاده شاندیز منوط به عبور از یکی از پرمناقشه‌ترین پلاک های شهر مشهد یعنی پلاک ۱۷۶ است که ۱۲ سال است معارضات زیادی دارد و مردم درگیر آن هستند.

مهدی‌نیا عنوان کرد: برای حل‌وفصل مسائل حقوقی این پلاک و ارسال طرح به کمیسیون ماده ۵ پیگیری‌های مجدانه انجام شده است، امیدواریم با مصوبه این کمیسیون، موانع اتصال برطرف شود و تا یک سال آینده بتوانیم شاهد تعیین تکلیف ۱۰۰۰ هکتار از این اراضی باشیم و بخشی از فشار تامین مسکن برای اقشار متوسط کاهش یابد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نه − 5 =

دکمه بازگشت به بالا