مشهد

مهلا مادر بنیامین، قربانی هک اینستاگرام و اخاذی

رئیس پلیس فتای خراسان رضوی در مورد آخرین وضعیت مهلا، مادر کودک‌آزار مشهدی در اینستاگرام توضیحاتی ارائه کرد.
سرهنگ جواد جهانشیری با اعلام این خبر افزود: متأسفانه این مادر، خود قربانی است و شخصی برای اخاذی، صفحه اینستاگرام او را هک کرده است و با تهدید از او خواسته تا فرزند خود را آزار دهد و فیلم بگیرد و پخش کند.
وی ادامه داد: از دیروز که این خانم بازداشت شده است، ضمن بی‌قراری از دوری فرزند، ادعا می‌کند که او را بسیار دوست دارد و این آزار و اذیت که بیشتر در قالب سیلی‌زدن‌های نمایشی بوده، به‌دلیل تهدیدشدن بوده است.

سرهنگ جهانشیری تصریح کرد: درباره وقایع به وجود آمده، چند مورد به اندازه این مادر تقصیر دارند؛ همسر مهلا به‌علت محدودیت‌های زیادی که برای او به وجود آورده بود و اجازه گذاشتن یک عکس پروفایل روی شبکه‌های اجتماعی‌اش را نمی‌داد هم به شکلی مقصر است. پدر و مادر مهلا نیز مقصرند؛ زیرا در زمانی که او مجرد بوده، اجازه داشتن گوشی تلفن همراه نداشته است و همین مسئله در خلأ عاطفی و برخی عقده‌ها مؤثر بوده است.
رئیس پلیس فتای خراسان رضوی درباره آزار کودک گفت: فرد تهدیدکننده که صفحه اینستاگرام این مادر را هک کرده بود، از او می‌خواسته است تا فرزند خود را داغ کند و این کودک ۳ ساله را به‌طرز جنون‌آمیزی آزار دهد. اما مادر مقاومت کرده است و همین باعث می‌شود تا آن فرد او را تهدید به انتشار عکس‌های خصوصی‌اش کند.
جهانشیری درباره شماره کارت اعلام شده در پست‌های این مادر افزود: با بررسی‌های انجام شده مشخص شد در ۳ هفته‌ای که از هک‌شدن این صفحه می‌گذرد، هیچ مبلغی به حساب او واریز نشده است. همچنین تمام مراحلی که منجر به انتشار این کلیپ‌ها شده است، در راستای اخاذی فردی و البته بد جلوه دادن مقام مادران ایرانی بوده است.
رئیس پلیس فتا درباره آخرین وضعیت هکر صفحه اینستاگرام این مادر نیز خاطرنشان کرد: اکنون پیگیری‌ها برای ردیابی و بازداشت این فرد ادامه دارد و به‌محض دستگیری، آن را به اطلاع مردم خواهیم رساند.
جهانشیری تأکید کرد: کودک ۳ ساله هم اینک نزد پدربزرگ و مادربزرگ خود است و معاونت اجتماعی بهزیستی خراسان رضوی صبح امروز با این کودک دیدار داشته و از نزدیک در جریان وضعیت او و مادرش قرار گرفته است.
رئیس پلیس فتای خراسان رضوی درباره سرنوشت این پرونده نیز گفت: این مادر اکنون در بازداشت پلیس است؛ زیرا براساس دستور مقام محترم قضایی، هرگونه کودک‌آزاری، همسرآزاری، حیوان‌آزاری، خودآزاری و… مصداق جرم به حساب می‌آید. درباره بازنشر فیلم‌های آزار این کودک در فضای مجازی نیز پلیس فتا با منتشرکنندگان آن در هر شبکه اجتماعی برخورد جدی خواهد کرد.

منبع: شهرآرا

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

چهارده − 6 =

دکمه بازگشت به بالا